22 065 läst ·
46 svar
22k läst
46 svar
Husqvarna frys med is i botten(QT922)
Förhoppningsvis går det att rädda kåpan, och jag skulle gissa att missljudet från fläkten försvinner när frysen har avfrostats. Den förbättrade värmeslingan verkar vara en bra lösning som har fungerat för dom jag hört om. Den som är händig borde kunna göra detta själv, 4mm aluminiumtråd finns på Amazon för 150kr. Finns det garanti så kan man låta tillverkaren göra det, men jag hade gärna sluppit göra en andra avfrostning inför deras besök(Detta krävde att jag ställde in frysen i duschen vilket var ganska besvärligt).B BRF_lgh skrev:Jag har exakt samma problem. Jag har garanti kvar och fick veta att man kan förlänga den. Problemen är som du beskriver, men i mitt fall har jag även hört ett fruktansvärt läte från fläkten som sitter inne bakom, som om fläktbladen slår i något. Det påminner om ljudet av en tigersåg eller liknande. När jag skulle frosta av manuellt så upptäckte jag att hela plastkåpan slagit sig av att isen svällt och tvingat ut den och listerna på denna inre kåpa går inte emot längre. Det verkar också som nån skruv lossnat ur gängorna. Även om det har blivit så, kan en installation av förbättrad värmeslinga hjälpa eller måste Electrolux byta hela kåpan? Som tur är har jag köpt en extra frys!
Electrolux behöver byta en hel delB BRF_lgh skrev:Jag har exakt samma problem. Jag har garanti kvar och fick veta att man kan förlänga den. Problemen är som du beskriver, men i mitt fall har jag även hört ett fruktansvärt läte från fläkten som sitter inne bakom, som om fläktbladen slår i något. Det påminner om ljudet av en tigersåg eller liknande. När jag skulle frosta av manuellt så upptäckte jag att hela plastkåpan slagit sig av att isen svällt och tvingat ut den och listerna på denna inre kåpa går inte emot längre. Det verkar också som nån skruv lossnat ur gängorna. Även om det har blivit så, kan en installation av förbättrad värmeslinga hjälpa eller måste Electrolux byta hela kåpan? Som tur är har jag köpt en extra frys!
Så pilla inte med det själv så at du äventyrar den garanti som är kvar för du lär behöva den
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden