Hej!

Jag hoppas att jag kan få hjälp med teknisk information ang. ventilationssystemet Husqvara QVLV3V med vattenburet värmebatteri. Jag letar flödesbild över detta system om luftflöden samt flödet i värmebatteriet.

Det är så att jag har fått ett helt villaområde med 48st av dessa system. Några har varmt och gott men dom flesta har kallt eller svalt. Är tacksam om det finns någon snäll själ som skulle vilja skicka dokumentation över dessa system så jag kan börja räkna på vad flödesbilden ska vara över hela området.

Mvh Fredrik Thulinsson

Schematisk illustration av ett ventilationssystem med anvisningar för rengöring av filter och återvinningskassett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
U.H.J.O
  • Laddar…
MultiMan
Det första man kontrollerar/rengör/byter är väl filterna, är det gjort? Fungerar alla fläktarna?

Är det tänkt att du ska tvätta filter minst var 3e månad på 48 villor? Annars är väl det naturliga att begära offerter från ventilationsfirmor för kontroll och regelbundet underhåll.

MultiMan MultiMan skrev:
Det första man kontrollerar/rengör/byter är väl filterna, är det gjort? Fungerar alla fläktarna?

Är det tänkt att du ska tvätta filter minst var 3e månad på 48 villor? Annars är väl det naturliga att begära offerter från ventilationsfirmor för kontroll och regelbundet underhåll.
Hej!

det var ju inte riktigt det svaret jag sökte efter. Jag vill ha teknisk info o luftflödet vid olika storlekar av boyta samt vad flödet ska vara genom vattenbatteriet.

filter och sånt är rengjort sedan innan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.