Värst vad man är velig... Det tog ett år, nu tillbaka med samma projekt igen. En Attefallskåk, 5 meter hög som skall gömmas lite. Fick aldrig kläm på Sketchup ovan men labbar lite med annat program. Det är INTE så enkelt att få in alla funktioner på 25 kvm, många har väl misslyckats för mig. Sova gott, äta gott, träna gott, slöa gott och samtidigt ekonomiskt, välbyggt och snyggt... Fundera fundera... IMG_0054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Av den där högen kan det nog bli något bra. ;)

• Gilla
viltfjall
  • Laddar…
Två lådor balkskor, en rulle vulktejp, några hinkar jävlaranamma och så lite sommar så skall det nog gå bra. Frågan är bara vad det blir. Det är ju alltid så...

Kul att du är tillbaka! Ser fram emot uppdateringar och bilder!

Vi hejar på allihopa :)

Nostalgitrippade lite genom att läsa gamla tråden husetvidhavet.se. En god vän skall kasta sig in i ett egenbyggarprojekt och jag tipsade om denna fina site.

Uppdaterar mig själv här då jag nog har nya projekt och nyfikenhet på andras:

Nej, det blev inget Attefallshus. Fick aldrig till alla funktioner på så liten yta :) Slog på stort en varm sommardag 2016 och köpte vad jag brukar kalla en mindre herrgård: Hus 30 kvm med sovloft, friggebod på 10 kvm som nu uppgraderats med 5 kvm till (bastu) och en växthus på 5 kvm. Här har jag byggt om kök, lagt golv, automatiserat och fixat och donat.

Efter att ha varit en fri själ i många år har jag nu tagit en anställning. Det är omväxlande. Jag basar över ett gods på lite mer än 2000 hektar och där finns massor att leka med; skog, åker, våtmark, golfbana, vindkraftverk, berg och grustäkter, hästgårdar och stall. Och så ett slott och en hel hög med gamla byggnader som skall underhållas, byggas till och rivas. Sen massor av projekt i kö; nybyggnation som räcker till pension. Hade jag inte fått så bra hjälp här på byggahus.se en gång i tiden så hade jag nästan tyckt det var övermäktigt.

En ny husbyggarhund är såklart med på resan

• En vit hund framför en damm med ett rött slott och en vit byggnad i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.