Fick tummen ur å uppdaterade just hemsidan. Inte så matnyttigt tyvärr men jag skall se om jag kan rota fram lite nya bilder också.

Grattis till en väääldigt fin båt, den kommer du ha mkt kul med! kan tänka mig att det är skönt att ha kommit till ett defenetivt beslut!

Lycka till med båtprojektet!!

Kul att se att ni har lyckats ta ett beslut och att du ser framåt igen!
Lycka till med allt! Ser fram emot att följa din nya blogg även om den inte handlar om ett hus.

Önskar dig oxo all lycka till i fortsättningen. Har varit mycket inpirerande att ta del av ditt bygge.

Ja, det fick bli Huset I Havet istället. Nya äventyr och ensam men man kan inte lyckas jämt. Är nu trots allt ganska STOLT över att "nästan" ha byggt ett helt hus själv utan att kunna så mycket på förhand. Utan Byggahus.se hade jag nog fått sitta i en kanot idag :)

Tack alla för responsen, jag läsar vidare på sidorna ett tag för det är så kul att se alla förverkliga SINA drömmar, kör hårt gubbar & gummor!:cool:

Hemmakatten
Lycka till!

När du börjar din seglats, vore det inte fel med en ny tråd här under Socialt o Projekt där du lägger in kort på alla trevliga och annorlunda hus du seglar förbi. :)

Ja, en sån tråd får det bli! :)

Är nästan i hamn med huset nu och det finns till SALU på hemnet.se eller SvenskFast.se

Direktlänk: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/472058

Kom gärna med inspel på resultatet eller varför inte ett bud ;)

/viltfjall

Fantastiskt hus!

Men jag kan inte låta bli att undra hur ni lyckades få bygga på ett sånt ställe. Det känns som en väldigt "allmän" plats för övrigt så att säga? Vad är historien bakom, innan ni byggde?

Wow! Riktigt nice. Lite sparsamt kanske på "extravaganta" saker inuti huset men annars tiptop vad gäller läge, och känsla. Att se ut ur vardagsrummet in i sin egen lilla vik med berg på sidorna. Nice! =)

Imponerande bygge på overkligt läge!! :)
Trist att de 'gick som de gick' men hoppas du/ni får bra pengar för slitet!

Riktigt läckert! Och skönt att se att takformen fungerar så bra, för vi kommer att ha en väldigt liknande form själva.

Jag gillar också färgen på huset, och undrar: Hur är fasaden behandlad (färgtyp & kulör)? Ser ut som någon form av lasyr?

Lycka till med försäljningen!

Redigerat:
P
Huset var okej, inget exceptionellt om du frågar mig. För mig som inte prioriterar strandnära/havsnära läge eller tycker att det är det minsta charmigt så hade jag nog tyvärr inte ens lagt bud på hälften av vad ni begär. Härligt ändå att det blev klart till slut, hoppas försäljningen går bra.

Bilder på resultatet finns nu på Huset vid havet - resultatet

Svar på lite inspel:

Fasaden är 28 mm panel med v-fas. Behandlad med järnvitriol (du kan läsa en annan tråd om detta jobb) och skruvad med rostfri skruv (järnvitriolen) är ganska aggressiv på saker som kan rosta.

mickesus: Tanken var aldrig att skena iväg och göra extravaganta lösningar eller ens specialsaker. Ja, det är lite sparsmakat, särskilt saker som badrum och kök där vi medvetet valt att tona ner våra fantasier till förmån för ett något sterilt intryck (dvs mindre färg och form som man kan överlåta att andra att utföra) Köket är ex förberett för att snabbt byta färg på kakel. Huset är välbyggt och en bra grund att stå på, nästa ägare för gå loss :)

Och ja, hade detta legat i skogen så hade vi inte fått igen pengarna ens ;)

Kom gärna med mer inspel, det värmer och engagerar nu när man snart blir av med "projektet"! Å tack alla som skrivit!

Anders_S: I serien Polisen i Strömstad -Polisen och pyromanen kan man se den lilla stuga som låg här innan. Det har alltså funnits ett litet hus här i mer än 50 år innan så därför gick det vägen att efter många långa turer få bygga huset just här. Jag lägger till en liten bild från hur det såg ut från start bland bilderna nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.