D
Är det inte bara att avvakta ett tag, så kommer muren att rivas på "naturlig väg" av nästa fordon?
 
D
Hastighetssänkning från 70 till 40 och en vägbula... De som kör i 70 på vägbulan kanske tappar kontrollen? Vad är det för sikt som uteblir för vägtrafikanterna med muren???
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Får önska lycka till med husförsäljningen! Kanonreklam det här ju!
 
Ta upp saken med Trafikverket. Efter 3 krascher in i huset så kan de nog gå med på att sätta upp några meter skyddsräcke.
 
Verkar vara Trafikverkets vägbula som orsakar avåkningen, för vägen är ju spikrak på den sträckan.
 
G
Sista gången rammades huset av en person som fick sjukdomsanfall
Plantera stora snabbväxande träd, för det kan ju inte trafikverket säga något om, speciellt inte om dom står en bit in på tomten!
 
D
gäst skrev:
Sista gången rammades huset av en person som fick sjukdomsanfall
Möjligtvis... kanske svårt att vara helt säker i efterhand? Lite konstigt sammanträffande att sjukdomsfallet inträffar precis där 3 andra kört in (eller nästan kört in) i huset...

Jag tror inte en häck stoppar långtradare. En 60cm hög mur fick de ju ha och det stoppar ju en personbil men de tyckte inte det räckte då en långtradare kört in också...
 
En rad med tjeckiska igelkottar lär stoppa det mesta.
anti-nfantry-v%u0025C3%u0025A4ggsp%u0025C3%u0025A4rr-36475121.jpg
 
  • 7497422-.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har raderat kommentarer som var off topic.
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
thomas33 skrev:
En rad med tjeckiska igelkottar lär stoppa det mesta.
[bild]
Om någon dör pga de där så är du nog rökt som husägare
 
AndersMalmgren skrev:
Om någon dör pga de där så är du nog rökt som husägare
Hur långt sträcker sig mitt ansvar mot vad folk kör ihjäl sig på inne på min tomt? Är det skillnad på om jag ställer upp en stor sten eller en sådan trafikstoppare?
 
Dalbotös skrev:
Hur långt sträcker sig mitt ansvar mot vad folk kör ihjäl sig på inne på min tomt?
Inte speciellt långt. Kör du av vägen och avlider är det pga att du kört av vägen, inte pga att någon har en sten på tomten.
 
  • Gilla
mattias_i
  • Laddar…
Jo, om det är uppenbart att avsikten med stenens placering är att fånga skenande fordon.
Med en igelkott kommer du garanterat hållas ansvarig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.