Allt är i högsta klass, inget ont om det. Drömmer man om perfektion, då är det nog ett måste. Jag har en fråga bara. Räcker verkligen 220 kvadrat för tre personer? Det ska städas, värmas upp, lysas upp, springas genom. Visst, snyggt, men tänker man inte på Moder Jord att man ska utnyttja lite mindre av dess resurser? Hoppas att de slipper flyga till yogashala till utlandet i alla fall. Utan all elakhet. Jag har bara klätt mina funderingar i ord.

• Gilla
Promiscuos Monkey och 2 till
  • Laddar…
DiscoDuck DiscoDuck skrev:
Den senaste tiden i Gbg har det inte räckt med att ”förbereda” för hiss i sådana här souterränghus, utan hissen måste finnas från början. Men kanske att de fick bygglov för minst 2-3 år sedan? Eller finns det alternativ biluppfart till baksidan och entrén där?
Varför måste man kandikappsanpassa privatboenden? Låter helsjukt.

• Gilla
oliva
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Finaste huset i serien än så länge! Grattis, verkligen! Men jag kommer aldrig bli kompis med priserna i serien! 13 milj. Helt sjukt mycket pengar för att bo. Hur gör folk? :thinking::cool:
Det är jättekul att vara mångmiljonär, bor nästan bara driftigt folk med enorma löner i hovås.

• Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
"...inspirerat av trädhusen med yogashala, anpassat efter svenska förhållanden..."

Dvs man har bytt till platt tak? På vilket sätt är det anpassat till Svenska förhållanden?
Dagvattensluk med vacuumsystem. Installerat hundratals. Frågor på det?

D datadavid skrev:
För att kommunen är skyldig att anpassa ditt hem om boendet uppstår. Så för att inte slösa med skattemedel tvingar man folk att göra det själva, istället för att kommunen betalar ombyggnad av nya hus.

• Gilla
Jahojjo och 1 till
  • Laddar…
E eemeliie skrev:
För att kommunen är skyldig att anpassa ditt hem om boendet uppstår. Så för att inte slösa med skattemedel tvingar man folk att göra det själva, istället för att kommunen betalar ombyggnad av nya hus.
Sjukaste jag hört hittills. Inte konstigt att sverige kör sig själv rätt ner i avgrunden.

Detta är inget nytt, så har det varit i väldigt många år. Men på senare tid har kommuner blivit mer benägna att följa det hårdare. Är inte så sjukt. Om man ritar sitt hus med tanke på fastigheten med mera skulle jag säga att nästan alla hus kan byggas så att inte hiss behövs.

D datadavid skrev:
Sjukaste jag hört hittills. Inte konstigt att sverige kör sig själv rätt ner i avgrunden.

D datadavid skrev:
Om det är det sjukaste du hört, så undrar jag om du landade på jorden igår? Det är väl självklart att man passar på att göra saker så bra som möjligt, redan på planeringsstadiet, det är ju knappast några jättekonstiga saker som krävs. De värsta designkåkarna kanske får installera en hiss för att nå upp till kraven, men det drabbar ju (som vi såg i det här avsnittet) knappast de allra fattigaste ...

• Gilla
Ganescha och 10 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Om det är det sjukaste du hört, så undrar jag om du landade på jorden igår? Det är väl självklart att man passar på att göra saker så bra som möjligt, redan på planeringsstadiet, det är ju knappast några jättekonstiga saker som krävs. De värsta designkåkarna kanske får installera en hiss för att nå upp till kraven, men det drabbar ju (som vi såg i det här avsnittet) knappast de allra fattigaste ...
Bygg nytt och stå ut med kraven eller köp äldre hus och slipp kraven. Och belasta kommunen med en lite kostnad sen istället.

• Gilla
oliva
  • Laddar…
D datadavid skrev:
Man behöver inte handikappanpassa - Man behöver tillgänglighetsanpassa. Det är en väsentlig skillnad.

• Gilla
Probably Wrong och 2 till
  • Laddar…
Otroligt fint hus och ser inget problem med läget heller. Synd att det inte är mer av projekt i den här klassen i Husdrömmar. Dock tröttsamt med den konstiga skuldbeläggningen för att man bygger ett lyxhus bara de rikaste har råd med. Hade gärna sett mer av detaljerna och hoppas det blir ett återbesök när huset är helt färdigställt.

• Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
L
Vet någon vad det är för tapet det är i Claras rum?

D datadavid skrev:
Det är jättekul att vara mångmiljonär, bor nästan bara driftigt folk med enorma löner i hovås.
Tvivlar jag inte en sekund på. :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.