40 453 läst ·
144 svar
40k läst
144 svar
Husdrömmar: Yogashala bland trädkronorna i Hovås
Allt är i högsta klass, inget ont om det. Drömmer man om perfektion, då är det nog ett måste. Jag har en fråga bara. Räcker verkligen 220 kvadrat för tre personer? Det ska städas, värmas upp, lysas upp, springas genom. Visst, snyggt, men tänker man inte på Moder Jord att man ska utnyttja lite mindre av dess resurser? Hoppas att de slipper flyga till yogashala till utlandet i alla fall. Utan all elakhet. Jag har bara klätt mina funderingar i ord.
Varför måste man kandikappsanpassa privatboenden? Låter helsjukt.DiscoDuck skrev:
Sjukaste jag hört hittills. Inte konstigt att sverige kör sig själv rätt ner i avgrunden.E eemeliie skrev:
Självbyggare
· Rättvik
· 125 inlägg
Detta är inget nytt, så har det varit i väldigt många år. Men på senare tid har kommuner blivit mer benägna att följa det hårdare. Är inte så sjukt. Om man ritar sitt hus med tanke på fastigheten med mera skulle jag säga att nästan alla hus kan byggas så att inte hiss behövs.
D datadavid skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 932 inlägg
Om det är det sjukaste du hört, så undrar jag om du landade på jorden igår? Det är väl självklart att man passar på att göra saker så bra som möjligt, redan på planeringsstadiet, det är ju knappast några jättekonstiga saker som krävs. De värsta designkåkarna kanske får installera en hiss för att nå upp till kraven, men det drabbar ju (som vi såg i det här avsnittet) knappast de allra fattigaste ...D datadavid skrev:
Bygg nytt och stå ut med kraven eller köp äldre hus och slipp kraven. Och belasta kommunen med en lite kostnad sen istället.Dan_Johansson skrev:
Om det är det sjukaste du hört, så undrar jag om du landade på jorden igår? Det är väl självklart att man passar på att göra saker så bra som möjligt, redan på planeringsstadiet, det är ju knappast några jättekonstiga saker som krävs. De värsta designkåkarna kanske får installera en hiss för att nå upp till kraven, men det drabbar ju (som vi såg i det här avsnittet) knappast de allra fattigaste ...
Otroligt fint hus och ser inget problem med läget heller. Synd att det inte är mer av projekt i den här klassen i Husdrömmar. Dock tröttsamt med den konstiga skuldbeläggningen för att man bygger ett lyxhus bara de rikaste har råd med. Hade gärna sett mer av detaljerna och hoppas det blir ett återbesök när huset är helt färdigställt.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 159 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 159 inlägg
Jag tror att den kan komma härifrån - https://littlehandswallpaper.com/wallpapers/world-maps/world-map-explorers/ - fast specialbeställd i annan färg?Linatapet skrev: