Vi skulle behöva kolla närmare på några saker hemma. Eftersom vi har Anticimex trygghetsavtal genom hem/villa-försäkringen ringde vi dit och en kille kom och svepte över huset och hittade inga konstigheter, förutom en liten lukt som han inte tycket att vi skulle oroa oss över. Han lyckades också landa i lördags morse när lillan hade kräkts en hel del och brödrosten arbetat hårt, så nog fanns det lukt alltid... :) Frågan är om det var något annat än detta som luktade.

Jag skulle gärna vilja ha en second opinion, så att jag är helt säker.

Vem är bäst att anlita: Husdoktorn eller OCAB? Och vad kostar det i så fall. Har sett en uppgift här att Husdoktorn tar 1000 spänn för ett besök. Stämmer det med den erfarenhet som fler har? Vad kostar OCAB?

Husdoktorn tar ungefär 3 500 spänn, Ocab 660 spänn i timmen plus milersättning (för den som är medlem i Villaägarna). Ringde direkt.

Mitt svar blir att det beror på vem det är som kommer, det finns bra och dålig personal på de flesta firmor.
Se till att få en rekommenderad person, inte bara firma!

Var i Sverige bor du?

Tyresö.

Jag tog hem en besiktningsman jag haft kontakt med tidigare avseende ett annat hus och som jag har stort förtroende för. Han tog ett par hundra kr för besöket eftersom jag inte krävde något dokument utan bara ville diskutera och få lite proffsiga råd inför en renovering.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.