P
Fairlane Fairlane skrev:
TS ville ha in mängder av ändringar i kontraktet, men mäklaren ville ändra först när man var överens med köparen om hur avtalet skulle se ut, inte ändra varje gång TS ändrade sig.
TS förstår nog inte riktigt vad en mäklare är. Mäklaren är inte enbart ett försäljningsombud för säljaren i en fastighetsaffär.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror inte problemet ligger där utan att det skrivs på mobiltelefon och man trycker på ett av orden som dyker upp som förslag ovanför, men klickar fel.

Ska jag skriva ordet trevligt till exempel så dyker det upp sin förslag om jag skriver "trev". Försöker jag få klicka på ordet men klickar lite fel blir det istället trev8, vilket kan vara väldigt knepigt för andra att förstå. För man det mycket i texter blir det totalt omöjligt. Jag tror inte Google Translate hjälper mot detta.
Fortsättningsvis kan det vara bra att kräva att TS läser igenom sin text innan hon postar.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Provade att bearbeta TS texter i ChatGPT och det blev något lättare att förstå. Tips till TS är att prova ChatGPT samt korrekturläsa noga.

• Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
DE73 DE73 skrev:
Tips till TS är att prova ChatGPT samt korrekturläsa noga.
Be careful what you wish for...

• Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Efter att jag tagit kontakt
med partner chef på mäklarfirman
i annan fråga så tog mäklaren bortt hatt uset
sålts på Booli mm ,allting löstes.

Så, hur går det med försäljningen? Går det framåt?

J
A555 A555 skrev:
Efter att jag tagit kontakt
med partner chef på mäklarfirman
i annan fråga så tog mäklaren bortt hatt uset
sålts på Booli mm ,allting löstes.
Ah, hatt hus, hatt stugan läste jag som liten. Förstår du vill ta bort bilderna.9789163830815.jpg

J
Nästa fråga är ju om du lyckas radera huset ur Googles och andra söktjänsters historik?

Korrekturlös gärna dina inlägg, jag tror du kan skriva förståligt men är för stressad.

Översättning enligt ChatGPT

Förslag 1 – neutral/tydlig:

“Efter att jag hade tagit kontakt med partnerchefen på mäklarfirman i en annan fråga, tog mäklaren bort att huset var markerat som sålt på Booli m.m. och allt löstes.”

Förslag 2 – mer formellt:

“Efter att jag kontaktat partnerchefen på mäklarfirman i ett annat ärende, såg mäklaren till att uppgiften om att huset var sålt togs bort från Booli m.fl. sidor. Därefter var allt löst.”

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.