1 525 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hus på 164kvm - Endast frånluft inget alternativ?
Har fått höra att det inte är lämpligt med annat än FTX Från och tilluftsväxlare då huset är större än 120kvm. Därför skulle det bara finnas ett alternativ för oss, FTX? Stämmer detta, vad anser ni?
Då skulle det hela vara enkelt...men jag har aldrig hört den strikta rekommendationen tidigare.
Då skulle det hela vara enkelt...men jag har aldrig hört den strikta rekommendationen tidigare.
Är det stor prisskillnad på FTX-aggregatet och bara fläktarna? Det som brukar få folk att välja bort FTX är annars kanaldragningen för tilluften.
Eventuellt kan ni sätta in en mindre värmepump om ni har FTX, och på så vis kanske det inte kostar så mycket. Tror man som jag på att elpriset på sikt stiger så kanske det blir en kortare pay-offtid.
FTX har andra fördelar, det är t. ex. behagligt med tilluft som inte är minusgradig på vintern.
Eventuellt kan ni sätta in en mindre värmepump om ni har FTX, och på så vis kanske det inte kostar så mycket. Tror man som jag på att elpriset på sikt stiger så kanske det blir en kortare pay-offtid.
FTX har andra fördelar, det är t. ex. behagligt med tilluft som inte är minusgradig på vintern.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden