Ricky, Du har mess...

Du med. /Ricky

Hej,
Nytt meddelande till Ulan igen. /Rickard

Allå!
Samma till dig (mess)...
Tänk att det är så mkt att sätta sig in i med nybyggnation?!
Vad kommer du att lägga under plattan förresten?? 20, 25 eller 30 cm cellplast? Eller kommer du att köra torpargrund?

Hej,
Mycke är det. Kontraktet är skrivet, husleverans v24 (går att skjuta framåt). Har väl inte tänkt något annat än 200mm under grunden (platta alltså), har ingen uppfattning om kostnad kontra förtjänst.
Nytt meddelande igen. /Ricky

V.24?? Det var snabba ryck det!! Då vet du vad du har att göra under semestern då :)
Vi räknar med att vårt hus står klart i mitten på november (leverans troligtvis augusti).

Ja det blir bråttom, idag la de beställning på husleverans v22 tom. Har det pratats något om kvalitetsansv? Är på jakt och måste förmodligen hitta ngn innan jag lämnar in bygglov (nästa vecka). När skulle ni få offert från grävarn förresten, nämde han ngn tidpunkt, jag skulle ju träffa han på annandagen. Hoppas på ngn form av offert från killen som kikat på mitt. /Ricky

Jag fick tag på en KA hos SG-kosnult tror jag dom hette... pris 12ksek.
Grävarn skulle skicka offert inom ett par veckor har jag för mig. Jag ska även ta dit en marksnubbe som jobbar åt Onsalavillan i nästa vecka så får jag se vad det kan gå på?!
Har Lappli framme bygglovshandlingar så snabbt som till nästa vecka?? Huamej vad det går undan för en del nu!! ;)

Hej,
Ja det är drag under galoscherna (eller hur det nu stavas). Vad gäller grävningen så är det ju en jobbig bit, jag har budgeterat ca 200', man undrar ju om man klarar sig på det. Vad kalkylerar du med? /Ricky

Jag har för mig att tomt nr. 13 fick runt 140-150ksek från Bengan...
För min del var det mellan tummen och... ca. 100ksek. Fundrar på om det skulle gå att fixa fram en grävare som fixar min tomt för 50-75ksek men det varkar förb. svårt.

EDIT:// Förresten, tomt nr. 14 skulle Bengan fixa till...

Hej,
Ja då låter det ju som om man inte är helt ute och seglar, jag skulle ju även ha med en platta till garage i min offert. 50-75 låter billigt, pratar du verkligen inkl platta (och kvitto :-) )? /Ricky

Nej, jag talar enbart utan platta. Ok, 50-75ksek kanske inte går att få helvitt?! ;)

Hej,
Så de prisuppskattningarna bengan gett (150' för tomt 13 resp 100' för dig) gällde exklusive platta eller? Det låter maffigt tycker jag, men i sanningens namn vet man ju inte så mycket om det. /Ricky

Japp, det stämmer. Jag tycker att det är väldigt dyrt för endast markarbete. Plattan på ca. 175kvm går lös på 185ksek.

Hjälp, jag som har haft någon form av riktmärke på drygt 1000 kr/m2 inklusive markarbete och sedan har jag lagt till lite extra för jobbig tomt. Priserna verkar ha gått upp ordentligt om det stämmer som du säger. Fast man får väl vänta tills offerterna kommer in innan man blir ordentligt sur. Jag har hört priser på maskiner på ca 1000 kr i timmen och även om detta är gamla priser blir det en förfärlig massa timmar, även om man räknar med fyllor, makadam etc. Det kanske slutar med spade och skottkärra. :).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.