Hur har det gått ? Jag utgår från att du haft kontakt med mäklaren ?

• Gilla
GARFIEILD
  • Laddar…
Inget svar. Det kanske inte gick så bra, eller så sitter de och skriver nu.

T Toogoodtobetrue skrev:
Inget svar. Det kanske inte gick så bra, eller så sitter de och skriver nu.
El så tycker han inte vi har med det att göra

K kortis skrev:
El så tycker han inte vi har med det att göra
Hen

Bara att lägga in budet. Vi gjorde samma sak, sen budade med säljaren då det inte fanns fler som gett bud. Fick huset för 125 000 under utgångspriset.

• Gilla
ilcretzzo och 1 till
  • Laddar…
Otroligt löjligt (min åsikt) att bli förbannad på någon som lägger ett lågt bud och sedan av principsak inte sälja till dem trots att de i slutändan är högstbjudande. Att man som köpare vill köpa så billigt som möjligt är väl inte konstigare än att man som säljare vill ha ut så mycket som möjligt.

Är man inte girig om man säljer för 100 000 kr över värderingen ifall man är snål när man budar 100 000 kr under?

När det är ens drömhus tycker jag inte att man ska chansa dock, helt klart värt att buda över om det skulle ge en glädje varje dag för resten av ens liv att bo där. Detta vare sig man får motbud eller ej.

• Gilla
Kirre2 och 4 till
  • Laddar…
"Vid energibesiktningen konstaterades fuktrelaterade skador i byggnadens vindsutrymmen. Vi anser att orsaken till, och omfattningen av, detta måste undersökas innan tilläggsisolering utförs. Åtgärden är baserad på att den befintliga vindsisoleringen kan ligga kvar och kompletteras med föreslagen mängd tilläggsisolering."

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
K kortis skrev:
Kan man göra så då har man för mycket pengar
Det är nog precis tvärtom... vi gjorde precis likadant när vi sålde vårt. Bara energin som gått åt hade med största sannorlikhet kostat mer om vi valt knällspiken som la högsta budet. Inte ens mäklaren rekommenderade att vi sålde till henne :)

• Gilla
dinos och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Det är nog precis tvärtom... vi gjorde precis likadant när vi sålde vårt. Bara energin som gått åt hade med största sannorlikhet kostat mer om vi valt knällspiken som la högsta budet. Inte ens mäklaren rekommenderade att vi sålde till henne :)
Varför har ni lättstötta alltid ett samband mellan en klok köpare och en strulig sådan?
Jag ser inget sådant samband alls.

Staffan

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
din egna energi kostar ju inget, så fortfarande har man för mycket pengar om man tackar nej till 500000

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Varför har ni lättstötta alltid ett samband mellan en klok köpare och en strulig sådan?
Jag ser inget sådant samband alls.

Staffan
Vi var inte speciellt lättstötta så vitt jag ser det. Hon begärde att vi skulle fixa saker direkt efter vi kommit överens. Så vi drog tillbaka vårt erbjudande innan hon ens skrev på. Faktiskt hennes största misstag. Köpare nr två var medveten om att huset är från 40-talet och hade ett löpande behov av underhåll. Uttala dig inte innan du vet vad som hänt.

• Gilla
Fartland och 3 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
din egna energi kostar ju inget, så fortfarande har man för mycket pengar om man tackar nej till 500000
Var nog bara några 100k på ett hus för 5,8M så i det stora hela inte så mycket pengar.

Staffans2000
Var nog bara några 100k på ett hus för 5,8M så i det stora hela inte så mycket pengar.
Säg 200000kr, då. Det är precis lika mycket pengar, hur du än vrider och vänder på det.

Om du säljer din bil, för 200000kr, ger du lika gärna bort den till en smidig köpare?
Ett helt obegripligt resonemang, att pengar värde ändras beroende på vad de jämföras med.

Staffan

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Säg 200000kr, då. Det är precis lika mycket pengar, hur du än vrider och vänder på det.
Ett helt obegripligt resonemang, att pengar värde ändras beroende på vad de jämföras med.

Staffan
Upplevda värdet av pengar kontra "annan ersättning" torde vara högst individuell.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…

Om du säljer din bil, för 200000kr, ger du lika gärna bort den till en smidig köpare?

Staffan
Jag värdesätter helt klart pengar annorlunda än du.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.