Vad tänker du dig att vi ska se på bilden?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
B Bilelektrikern skrev:
nu har jag fått helt olika svar finns det ingen EXPERT på området <a href
Du har så här långt inte formulerat någon sammanhängande fråga. Börja där.

Det där är såvitt jag kan se en vanlig reseadapter. Den är en rent mekanisk adapter för kontakten, den ändrar ingen spänning.

13th Marine 13th Marine skrev:
Vad tänker du dig att vi ska se på bilden?
bilden var tydlig när jag satt in den nu är den bara suddig vad gjör jag för fel

Jag ser rätt tydligt en reseadpater.

B Bilelektrikern skrev:
bilden var tydlig när jag satt in den nu är den bara suddig vad gjör jag för fel
Bilden är tydlig! om du vill ha nån hjälp svara på vad för apparat som skall kopplas in, annars blir du bara ett troll------

Jag tycker att man kan läsa mellan raderna att vår vän bilelektrikern är en ung förhoppningsfull gosse som gått en termin på bilelektrikerlinjen, så vi gamla luringar ska inte begära för mycket av honom. Men det är inte för mycket att vi får veta vad det hela går ut på. Så tala om vad det är för prylar du tänker strömförsörja. Läs på märkskyltarna vilken effekt dom har och tala om det, då kan du få hjälp.

Sitter här och läser om användandet av 115 volt, 60 Hz komponenter vid 50 Hz nätspänning. Då skall spänningen reduceras till 5/6 av sitt nominella värde. Alltså: 96 volt vid 50 Hz. Annars kan grejorna bli överhettade.

Redigerat:
Fotografen Fotografen skrev:
Jag skulle rekommendera en transformator 230-->115 V för att köra amerikanska elprylar i Sverige. Se till att du får en fulltransformator, inte sparkopplad! Sen, tänk på att frekvensen är 50 Hz. Ibland spelar det roll, ibland inte.
USA har väl 60Hz/110v, svårtlöst

H Husqvarna220Ac skrev:
USA har väl 60Hz/110v, svårtlöst
115 v är vad jänkarna själva uppger. Dom har ju så taskigt el-nät så det kan variera.

Volten är inga problem att fixa, men 60Hz är svårare..

Det är inte säkert att frekvensen spelar så stor roll. Men det vet vi inte förr än vi får veta vilka prylar det gäller...

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Sant! Vet de som importerad jukebox från staterna, och fixat 110v, och 50Hz, men blir inte helt bra när den är på 60Hz, går lite långsammare!

Exakt.
Ibland spelar det roll, ibland inte. Beror på vad det är och hur man konstruerat.

I elektricitetens barndom, var det några gamla fiskargubbar som satt på ljugarbänken utanför fiskarbon. Det här med ström verkar ju händigt och bra, bara trycka på knappen så lyser det, men det här förstår jag inte, hur fan får dom in fotogetet i tråden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.