Köpte ett vitrinskåp idag där det redan satt lampor i, men en del av kabeln saknades. Tänkte fixa det med en sladd jag har hemma. Men när jag skulle sätta i den så kunde jag inte förstå var jag ska sätta in kablarna L och N (brun och blå) i dosan. Någon som kan tipsa mig? (Eller är detta någon specialare? )
 
  • Hand håller en öppen elektronisk dimmer för belysning som visar interna komponenter och kopplingsterminaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du sätter kablarna under skruvarna, 1 i varje hål. Eller är det något jag inte förstår i frågan?
 
  • Gilla
SandyP
  • Laddar…
Var den blå resp bruna ska vara. Kvittar det menar du?
G gusvo085 skrev:
Du sätter kablarna under skruvarna, 1 i varje hål. Eller är det något jag inte förstår i frågan?
 
kvittar
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
:D Fantastiskt!! stort tack!
D Dilato skrev:
kvittar
 
Vill man vara sådan så brukar man använda blå till nolla (N), men det saknar helt och hållet praktisk betydelse i det här fallet.
 
S SandyP skrev:
Köpte ett vitrinskåp idag där det redan satt lampor i, men en del av kabeln saknades. Tänkte fixa det med en sladd jag har hemma. Men när jag skulle sätta i den så kunde jag inte förstå var jag ska sätta in kablarna L och N (brun och blå) i dosan. Någon som kan tipsa mig? (Eller är detta någon specialare? )
Är det typ en sån här sladd du tänker koppla in?
Ojordad sladd - Biltema.se

Då spelar det ingen roll, kontakten går ju vända ändå i uttaget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.