3 208 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Hur var det nu med Återställaren...?
Skall göra iordning alldeles förskräckligt många kvadratmeter vägg som idag har en ganska finstrukturerad glasfiberväv, tror den hette G100.
Känns inte så jättelockande att börja bredspackla, i synnerhet inte med tanke på dammet, och undrar således:
Nån som har positiva erfarenheter av "Återställaren" och i så fall vilket fabrikat ni använt.
Enligt ett tips skall tydligen inte Eco-tapeters modell vara så bra...Duro har väl också en?
Känns inte så jättelockande att börja bredspackla, i synnerhet inte med tanke på dammet, och undrar således:
Nån som har positiva erfarenheter av "Återställaren" och i så fall vilket fabrikat ni använt.
Enligt ett tips skall tydligen inte Eco-tapeters modell vara så bra...Duro har väl också en?
Hej!
Jag har precis blivit klar med ett rum här hemma där jag använt återställare av fabrikatet "Easy Cover". Hade dock inte någon glasfiberväv under utan många, många lager med gammal tapet.
Som nybörjare tog jag det försikigt,
rev loss så mycket som möjligt,
spacklade de värsta ojämnheterna,
slipade av dessa,
mätte lite,
ritade upp stödlinjer på väggen,
använde vanligt vävlim,
använde rikligt med lim,
tog en våd i taget,
la våderna omlott och skar efteråt för att få perfekta skarvar.
Resultatet blev riktigt bra! Har aldrig tapetserat en vägg och lyckades få till det på första försöket. Kan rekomendera! Dock kostar det en slant om rummet är stort..
Lycka till!
Jag har precis blivit klar med ett rum här hemma där jag använt återställare av fabrikatet "Easy Cover". Hade dock inte någon glasfiberväv under utan många, många lager med gammal tapet.
Som nybörjare tog jag det försikigt,
rev loss så mycket som möjligt,
spacklade de värsta ojämnheterna,
slipade av dessa,
mätte lite,
ritade upp stödlinjer på väggen,
använde vanligt vävlim,
använde rikligt med lim,
tog en våd i taget,
la våderna omlott och skar efteråt för att få perfekta skarvar.
Resultatet blev riktigt bra! Har aldrig tapetserat en vägg och lyckades få till det på första försöket. Kan rekomendera! Dock kostar det en slant om rummet är stort..
Lycka till!
Klicka här för att svara