hsd hsd skrev:
Fanns den inte på IKEA, platta paket 🤔
Hej
När jag fick min trätunna, för ung15 år sedan, fick den absolut inte rullas utan fick transporteras som den kom, stående.
Vi satte den på ett lågt bilsläp och rullade den dom 100 meterna till där den skulle vara. Går det inte med släp alternativet så bör förslaget med att kasa på en stege vara det bästa!
Mvh Stefan

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
Vi flyttade vår badtunna ca 25 m över en kuperad gräsmatta med en handtruck och två OSB-skivor. Lade ut skivorna på gräset, drog så långt vi kunde och flyttade sedan skivorna växelvis Gick förvånansvärt lätt.

G g.kraft skrev:
När jag släpade två ibc tankar använde jag stegar som skenor att dra på
En IBC-tank väger ju max 60 kg, oftast inte mer än 50kg så en man kan bära den på ryggen.
Men att använda stege som glidyta håller jag med är enkelt och bra.

Så det är ett staket ivägen. Den kommer inte in igenom grinden Du vill inte lyfta in den och inte ta bort staketet. Ingen här lär avslöja sina teleporterkunskaper.

Du måste över eller under staketet. Under verkar ju inte ett rimligt alternativ. Så två reglar med stöttor. så du får ett långt lutande plan att köra över, sedan för att flytta badet, hade jag använt ett par reglar skruvade i pallen och en säckkärra i andra änden och fäst reglarnas ena ände och använt. som skottkärra, om man har säckisen stående eller liggandes beror väl lite på. Sedan hade jag rullat den.

När jag flyttade mitt spabad lade jag ut några reglar, hällde på ordentligt med såpa och puttade badet dit det skulle. Själva förflyttningen klarade jag ensam, men när badet skulle lyftas av reglarna och justeras på plats behövdes några personer till.

P
Jag och frun har flyttat en 750kg tung gammal vedpanna själva. 4st runda stängselstolpar under och sen var det att leka egyptier.

Men 5st som bär 250kg är inget problem. Som sagt 50kg var. Det är kanske att man måste vila lite då och då men det kommer gå.
Ett par enkla spännband kan kanske hjälpa till att få bra handtag. Som sagt det blir bara 50kg i varje band. Det klarar det mesta.
Överdiv inte problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.