18 242 läst ·
48 svar
18k läst
48 svar
Hur tolka denna gruppförteckning? Maskin löser säkring
Ja egentligen vet jag ju inte, men...torbeno skrev:
"Gacia is located in Beibaixiang town in Wenzhou which is the front of China reform and opening up."
http://www.gacia.com.cn/about/Company%20Overview/
Är det krav på att en 2-fasgrupp har en "bygel" över båda dvärgbrytarna (automatsäkringarna)?torbeno skrev:
Din frus iq har inget att göra med detta. Vanlig läsförståelse räcker, gruppförtäckning och verkligheten stämmer inte överens. Enligt gruppförtäckning är dom både under samma säk och samma fas. Så är inte fallet förutsatt att reglerna följs.torbeno skrev:
Tack för svar.
I min värld skall det vara enkelt att läsa och tolka en gruppförteckning här finns ju faktiskt tolkningsmöjligheter. Jag visade denna för min fru som är mycket duktig på logik, läsförståelse mm (130 + IQ) och hon tolkade som att maskinerna delade på 10 A.
Finns det nån fördel med att ha en 2-fasgrupp till tvätt och tork som i detta fall? Det är ju två separata vägguttag bredvid varandra. Om det hade varit ett perilex-uttag hade jag förstått det. Nu kan man ju inte bryta strömmen till bara en av maskinerna om den skulle gå sönder.
Om jag mäter mellan de båda vägguttagen och får fram 400 V så är det två olika faser (eller hur?). Finns det det nåt annat sätt att kontrollera om det är rätt kopplat?
Jag har bett kunden köra enbart en maskin i taget, får se om han ringer igen.
Fördelen är att det är säkrare för elektrikern och klåfingriga. Samt du kommer typ ifrån risken med främmande spänning
Klicka här för att svara