Jag tänkte sänka golvåsarna i det framtida badrummet lite för att få plats med vattenburen golvvärme (12 mm?), flytspackel, fall och klinker utan att det blir någon påtaglig höjdskillnad mot golvet utanför.
Räcker 50 mm för att få regelmässigt fall från golvbrunnen i duschen och tillräckligt tjockt spackel på tunnaste stället för att få rätt styvhet? Det är träbjälklag som jag tänkte täcka med ett lager skruvlimmad golvspånskiva och sen spackla.
Räcker 50 mm för att få regelmässigt fall från golvbrunnen i duschen och tillräckligt tjockt spackel på tunnaste stället för att få rätt styvhet? Det är träbjälklag som jag tänkte täcka med ett lager skruvlimmad golvspånskiva och sen spackla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok. Lägger man sig i undre delen av det intervall GVK stipulerar för golvlutning så klarar man sig på 30 mm. Men det är väl större risk för bakfall.
Jag tror jag kör på 50 mm. Golvåsarna ligger på grundmuren idag och jag vill inte jacka ur dom hur mycket som helst. Sen gör det inget om golvet blir 10 mm högre än utanför.
Jag tror jag kör på 50 mm. Golvåsarna ligger på grundmuren idag och jag vill inte jacka ur dom hur mycket som helst. Sen gör det inget om golvet blir 10 mm högre än utanför.
Klicka här för att svara