F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Jag har länge funderat över hur bättre tänger tillverkas. En billig tång är ju konstruerad som en sax med två skänklar och en nit eller skruv i leden. Men bättre tänger och precisionsinstrument har en annan konstruktion. Visar här ett kirurgiskt instrument, en nålförare, som har just denna uppbyggnad, där den ena skänkeln ligger i en slits i den andra. Problemet är att käften är bredare än slitsen. Jag kan inte se några skarvar eller svetsfogar längs någon av skänklarna, men en liten nit kan anas som centrumaxel. Hur går det till vid tillverkning?
Det känns inte som att det borde vara så mycket flex i metallen att den går att forcera igenom slitsen.
Det känns inte som att det borde vara så mycket flex i metallen att den går att forcera igenom slitsen.
Det där ser ut som tuttlingen produkter.
Jag jobbade för Stille surgical, där smiddes instrumenten från stång inte plåtstansning med efterföljande smide som i Tuttlingen
Så vi såg rangordningen:
1.Stille Surgical
.
.
.
2.Tuttlingen
3.Pakistan
http://www.stille.se/products/surgery/
Jag jobbade för Stille surgical, där smiddes instrumenten från stång inte plåtstansning med efterföljande smide som i Tuttlingen
Så vi såg rangordningen:
1.Stille Surgical
.
.
.
2.Tuttlingen
3.Pakistan
http://www.stille.se/products/surgery/
Nej, det var inte Tuttlingen. Men ej heller Stille
aha. dom peanger från stille duger inte till fiske iallafallbulleribock skrev:
Vad är är deras svagheter? Stille har ca 110 peanger i sortimentet.henke_benke skrev:
Jag använder en gyn- peang för att kroka av.
Om du inte är nöjd med en peang från världens bästa instrumentmakare, så har du nått vägens ände.
Prova en nålförare om det är krokhantering du vill åt.
Peangerna gör dock jobbet.
jag är nöjd. fick ju dom. det var läkaren som inte var nöjdbulleribock skrev:
Okej, då ska vi se — det var din läkare som fiskade. Och inte var nöjd med sina peanger. ???
Men du är nöjd med dem. För du fick dem. ???
Så du är egentligen helt nöjd med peangerna från Stille. Jaha, det var ju glasklart!
//Ronnie
Men du är nöjd med dem. För du fick dem. ???
Så du är egentligen helt nöjd med peangerna från Stille. Jaha, det var ju glasklart!
//Ronnie
orka. jag har skrivit fel. till fiske duger dom. till läkaren verkade dom inte dugaP Pysslarn skrev:
Klicka här för att svara