Hur löser jag det om jag vill tilläggsisolera den blå delen av huset utvändigt? I väggen markerad med rött sitter idag fönster och altandörr (till höger) som fyller utrymmet från vägg till vägg. Ev finns tanken att byta till nya höga fönster, dessa kan i så fall vara lite smalare för att matcha den nya väggtjockleken. Hur gör man en snygg avslutning mot fönsterväggen? Vi vill få dit ca 10 cm isolering och huset är idag putsat (träpanel på röda väggen) och ska nog så förbli.
 
  • Skiss.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.