Hej!
Jag kan inte mycket om hus, och har en dum fråga: hur tätar jag golvbjälklaget efter att rörmokare tagit bort ventiler som gått ner i krypgrunden? Stoppar jag bara i stenullsisolering?
Tacksam för hjälp.
Med vänlig hälsning
C
Jag kan inte mycket om hus, och har en dum fråga: hur tätar jag golvbjälklaget efter att rörmokare tagit bort ventiler som gått ner i krypgrunden? Stoppar jag bara i stenullsisolering?
Tacksam för hjälp.
Med vänlig hälsning
C
Hej!Claes Sörmland skrev:
Tack för ditt svar.
Jag lägger upp bild på ritningar av bjälklaget bl.a.
Jag har svårt att hitta en bra bild på hålen, men de är ungefär 3 cm i diameter, du kan se på bilden att man satt en kork i det ena hålet, det andra är öppet men man ser som sagt inte det så tydligt.
Med vänlig hälsning
C
Jag tror att det är det som heter grundmur jag har, men det spelar kanske inte så stor roll för åtgärden i det här fallet?Claes Sörmland skrev:
Ah, det lät ju himla enkelt och bra. Jag ska installera en sorptionsavfuktare så det bör väl vara ok med trä ur fuktsynpunkt då?
Med vänlig hälsning
C
Produkter som diskuteras: "sorptionsavfuktare"
Adsorptionsavfuktare
En adsorptionsavfuktare fungerar så att den suger in fuktig luft och leder den genom en roterande rotor med ett fuktadsorberande material (t.ex. kiselgel). När luften passerar binds fukten till materialets yta. En separat luftström värmer sedan
Läs mer
Tack för ditt svar, det låter smidigt. ☺️A aedwall skrev:
(Det inträffade lite grejor så jag var tvungen att ta upp golvet i det här lilla rummet innan installationen av sorptionsavfuktaren, vilket var huvudanledningen till min fråga, så det ordnade sig på så sätt. Ska nu ska jag ”bara” få rätt på att fixa till nytt golv etc där… 😵💫)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden