Hej!
Jag har gjort hål i ytterväggen för att dra nätverk och förbereda för ett till eluttag. Med andra ord så är det hål i ångspärren.
Insåg i efterhand att det blir bra bökigt att täta. Speciellt hålet under golvet där 5 pexslangar kommer passera...
Hur kan jag rädda den här dårskapen?
Min egen tanke är att jag kan skära bitar ur ett 5mm akrylark och dra fast dem mot pappen innifrån väggen med butylfog eller annat lim och sedan täta i skarvarna och runt pexen. duger det? Blir ju väldigt klurigt att få till det med tejp.
Jag har gjort hål i ytterväggen för att dra nätverk och förbereda för ett till eluttag. Med andra ord så är det hål i ångspärren.
Insåg i efterhand att det blir bra bökigt att täta. Speciellt hålet under golvet där 5 pexslangar kommer passera...
Hur kan jag rädda den här dårskapen?
Min egen tanke är att jag kan skära bitar ur ett 5mm akrylark och dra fast dem mot pappen innifrån väggen med butylfog eller annat lim och sedan täta i skarvarna och runt pexen. duger det? Blir ju väldigt klurigt att få till det med tejp.
Klicka här för att svara
