Hej!
Jag har gjort hål i ytterväggen för att dra nätverk och förbereda för ett till eluttag. Med andra ord så är det hål i ångspärren.
Insåg i efterhand att det blir bra bökigt att täta. Speciellt hålet under golvet där 5 pexslangar kommer passera...

Hur kan jag rädda den här dårskapen?

Min egen tanke är att jag kan skära bitar ur ett 5mm akrylark och dra fast dem mot pappen innifrån väggen med butylfog eller annat lim och sedan täta i skarvarna och runt pexen. duger det? Blir ju väldigt klurigt att få till det med tejp.
 
  • hål i vägg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gammalt är huset? Har du självdragsventilation?

Om kåken är så ny att den har tejpad plast under skivmtrl och mekanisk frånluft är det ju viktigt att få det tätt. Ditt hus ser äldre ut...
 
  • Gilla
Mobosh
  • Laddar…
-63 självdrag. Träfiberskiva, difftät papp, reglar, mineralull i den ordningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.