Hej,
Vi tog bort en vattenutkastare som satt genom en av stockarna i vårt timmerhus och behöver nu plugga. Min utmaning är dock att hålet inte är jämt. På utsidan är det 20x40mm men det smalnar av inåt för att utkastaren monterades i vinkel neråt.
Vad är bäst? Tälja till något eller borra upp ännu mer? Hålet är genomgående och 25cm djupt
Vi tog bort en vattenutkastare som satt genom en av stockarna i vårt timmerhus och behöver nu plugga. Min utmaning är dock att hålet inte är jämt. På utsidan är det 20x40mm men det smalnar av inåt för att utkastaren monterades i vinkel neråt.
Vad är bäst? Tälja till något eller borra upp ännu mer? Hålet är genomgående och 25cm djupt
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 4 647 inlägg
Jag har haft 3 hål i mitt timmerhus sen elektrikern borrade fel.
Jag har inte gjort något åt dessa på 35 år.
Såg hålen senast igår.......
Dra på lite färg så försvinner de.....
Annars håller jag med, tälj några pinnar, tryck dit, såga av, måla på.
/W
Jag har inte gjort något åt dessa på 35 år.
Såg hålen senast igår.......
Dra på lite färg så försvinner de.....
Annars håller jag med, tälj några pinnar, tryck dit, såga av, måla på.
/W
Jag hade nog täljt till något, tryckt i fog - pressat i till-täljda trät och feinat bort överflödet. Rinse and repeat på insidan.N Nisse_j skrev:Hej,
Snabba att skriva, men vi är nog många med timmerhus som har gamla hål och sprickor som skulle kunna drevas och sättas igen snyggt NU (fast det inte blir gjort), finge man sen ytan behandlad kanske lagningen kunde bli nästan osynlig eller vad tror du @Workingclasshero ?N Nisse_j skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 647 inlägg
Absolut helt osynlig om man anstränger sigF fribygg skrev:
/W
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden