Tjena!

Håller på att underhållsmåla några fönster ute men blir lite fundersam hur jag skall göra mellan blecket och fönsterkarmen där det glipar.

Något slitet vitmålat fönsterkarmshörn med glipa mellan karm och bleck och en dropp torkad fog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har på vissa andra fönster försökt täta springan med fog (typ sikaflex) men det kanske är fel? (Se nästa bild)

Närbild av ett vitmålat fönsterhörn med en springa mellan blecket och karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skall man bara olja/måla och låta resten vara så får det lufta ut vid regn?
Känns som just dom här fönstren vid söderläge blir väldigt ansatta vid regn och jag vill gärna förlänga hållbarheten så länge som möjligt!
 
Testar att starta en tråd i fönsterforumet i stället då det känns mer relevant där. Nån mod kanske kan ta bort / låsa denna tråd?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.