Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp/tips här. Jag tänkte göra om garaget till hobby/hemmagym. Tanken är att slipa betonggolvet och sätta interiörplywood på väggar och tak. Nu när jag rev ner det gamla blev jag riktigt sugen på att öppna upp till nock. Kommer verkligen få nytta av takhöjden.
Min första fundering är hur jag skall få till det med isolering mellan takstolarna. Som ni kan se på bilden är det lite snårigt med WW konstruktion i någon form av utanpåliggande variant. Kliar mig i huvudet hur jag skall få en tät fuktspärr.
En lösning jag ser är att fylla igen det grönmarkerade med tillsågad panel i rätt bredd/tjocklek. Sedan lägga luftspaltskiva, glasull och rulla byggfolie nerifrån och upp med något överlapp som jag kan skära till och vika in över mellan takstolarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fundering nr 2 som jag har är hur jag bäst ska fästa plywoodskivorna mellan takstolarna efter isolering. En ide jag har är att sätta en regel (45x70) på insidan av takstolarna (röda på bilden) som jag sedan kan fästa glespanel på (blå på bilden) och skruva skivorna i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tar tacksamt emot kritik och eller förslag på bättre sätt att lösa detta på.