Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
varför inte bara låta det vara? Allt ser ju nygjort ut. Tids nog vänjer ni er eller kommer på att ni vill göra om totalt ändå och då är det ju bara hacka bort.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ge barnen varsin stor/tjock tuschpenna och/eller några små färgburkar och varsin pensel,
så får de lite destruktivt skoj över helgen
Håller med om att det ser vansinnigt ut.
Varför köpte ni huset. Köpt på distans?
så får de lite destruktivt skoj över helgen
Håller med om att det ser vansinnigt ut.
Varför köpte ni huset. Köpt på distans?
Renoveringsgips (6 mm) om det ryms i tjocklek annars kanske det går att måla över allt? Fogarna kommer ju att vara kvar om du inte spacklar dom men själva mönstret försvinner ju.
Personligen skulle jag ha målat vitt eller någon ljusgrå nyans. Efter ett tag kanske ni vill göra om något annat och då passar ni på att ta bort plattorna.
Personligen skulle jag ha målat vitt eller någon ljusgrå nyans. Efter ett tag kanske ni vill göra om något annat och då passar ni på att ta bort plattorna.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
jo jag tycker också det är fult men bor man in sig så vänjer man sig nog och kan ta klokare beslut senare.
Tycker också ni ska måla skiten vitt och inte hetsriva utan njuta av ert nya hus och bo in er lite. Men jag håller helt med om att det är ohållbart att behålla det som det är
, men vitmålat tror jag det kan vara okej ändå.
Om ni ändå vill riva ner det så är det nya gipskivor som gäller.
Om ni ändå vill riva ner det så är det nya gipskivor som gäller.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Jag tycker att alla som säger att han ska "vänja sig" och "bo in sig" innan han river bort en vägg han tycker är ful har en trist inställning. Man vet väl ändå bäst själv vad man har för smak? Hade du sagt samma sak om det hade varit en vanlig tapet? Tror knappast det.
Att som "KnockOnWood" ifrågasätta varför man köpt huset pga en enda ful vägg är ju precis lika illa, alla vet ju att ytskikt går att åtgärda.
Att som "KnockOnWood" ifrågasätta varför man köpt huset pga en enda ful vägg är ju precis lika illa, alla vet ju att ytskikt går att åtgärda.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ifrågasätta?Anna_H skrev:
Vad nu, får man inte ens fråga längre.
Kåken såg ju ut att vara spritt språngande nybyggd, så den borde ju rimligen ha andra kvalitéer.
Är det verkligen så illa att ställa en enkel fråga?
Klicka här för att svara