Det sitter två sådana här ljus med eluttag i vårt ikeakök från ca 2016. Ljuset tänds med hjälp av en lös, rund puck. Den en pucken fattades när vi köpte huset så det har aldrig gått att tända. Nu försöker jag montera ner den, men förstår inte hur jag ska göra. Någon som vet?
Om ni har en puck går det väl att programmera den för att tända flera? Eller köpa en ny puck.
Svarade inte på frågan… men ska den ned så antar jag det är något klickfäste, ska den slängas så bryt med en platt skruvmejsel lite.
Svarade inte på frågan… men ska den ned så antar jag det är något klickfäste, ska den slängas så bryt med en platt skruvmejsel lite.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag tror att dagen IKEA "puckar" som är loite avlånga skall fungera även med den där lite äldre armaturen. Kostar under 100 lappen.
Klicka här för att svara


