A
Hejsan!

En fråga! Råkade i all hast siliconfoga en del av badrummets hörnor med fel färg!

Min fråga är nu hur man tar bort det på bästa sätt utan att skada tätskiktet under!

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Robban

T
Låt silikonen torka helt och sedan tar du en vanlig hällskrapa och tar dän silikonen!

Paul-Staffanstorp
Plattorna möter väl varandra så hur du kan komma åt tätskiktet förstår jag inte...

Dock är det som tank skriver det enklaste möjliga...

Sedan finns det remover att köpa i de flesta byggvaruhus som man kan spruta på och låta verka innan man torkar bort de sista småresterna...

A
Plattorna ska inte ligga digt ann med varandra i hörnen, då är risken stor att de spricker ifall huset rör sig (vilket det i regel alltid gör i gamla hus), därav siliconfogen!

Tack för svaren iaf.!

Paul-Staffanstorp
Anna_Robban skrev:
Plattorna ska inte ligga digt ann med varandra i hörnen, då är risken stor att de spricker ifall huset rör sig (vilket det i regel alltid gör i gamla hus), därav siliconfogen!

Tack för svaren iaf.!
Nä men så bra att du talar om detta för mig... :rolleyes:

Undrar vem som lärt dig detta... :rolleyes:

Lycka till iaf då... ;)

Man behöver ju inte skära så djupt att man skadar tätskiktet, det är ju bara ytan man behöver få en annan färg på.

Protte

Milkshaken
hehe,, verkar som en annan inte fattat svaret man ställde frågan i...:):) Stå på dig Staffan...:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.