v-g skrev:
Tänk på att om du ska köra med röjsågen måste du ha klinga annars för du ha en kilometer snöre ;) Hallon är hårt :cool:
Japp, klinga är redan beställt! :)

Redigerat:
Har haft lite samma beskymer och kan bara instämma med att en röjsåg och sly/gräsklinga och sedan klippa med gräsklipparen så visar du snart vem som bestämmer ;)

Fast skillnaden är ju att jag vill ha kvar lite av dem, men som sagt inte halva tomten...

Nu har jag börjat så smått, igår togs 35-40kvm bort. Kan bara konstatera att det effektivaste sättet att ta bort hallonen är att slå med lie. Försökte med höjsåg men den var för klen. Sedan kom grannen med sin gamla stiga park med klippaggregatet uppställt så mkt det går. Fick bort en del på det viset, men det var lien som var effektivast. Förhoppningsvis så kan jag få låna en traktor med harv att köra över allt med sedan.

Hade ett flöke med hallonbuskar på tomten när vi byggt klart och skulle planera ut gräsmattan, larvade över med grävmaskin ett par gånger och har sen bara klippt med klipparen, har inte sett ett spår av några hallonbuskar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.