A Avemo skrev:
Det har många gånger varit praktiskt att lyfta in från boden när strömmen gått.
Blir inte precis "uninterrupted" funktion då...
Tar väl lite tid att gå ut i boden och då har elektronerna i sladden tagit slut.

TRJBerg
B Bo Berglund skrev:
Tar väl lite tid att gå ut i boden och då har elektronerna i sladden tagit slut.
Sedan måste "boden" vara uppvärmd också. Annars överlever inte batteriet vad jag erfarit.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Sedan måste "boden" vara uppvärmd också. Annars överlever inte batteriet vad jag erfarit.
Man får väl förutsätta att batterierna är full-laddade, då tål dom ordentlig kyla. Livslängden ökar också dramatiskt om batterierna förvaras kallt.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
TRJBerg
D Dilato skrev:
Man får väl förutsätta att batterierna är full-laddade, då tål dom ordentlig kyla. Livslängden ökar också dramatiskt om batterierna förvaras kallt.
När jag glömde kvar batteriet i åkgräsklipparen under vintern var det stendött på våren. Och i det här fallet är det ju stor risk att batterierna blir liggande länge.

B Bo Berglund skrev:
Blir det en IPS då?
TRJBerg TRJBerg skrev:
Det har mer med läckström och lagringstid att göra. Mina UPS:er har stått många år i ouppvärmda bodar. Jag tar in dem ibland och underhållsladdar dem. Laddade batterier tål kyla. Men alla batterier har en begränsad livslängd.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.