2 251 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hur stora ojämnheter/tolerans på flytspackel funkar för klinker?
Har flytspacklat ett mindre gäst-wc, men fick lite diff med vattenpasset - 1mm per 50 cm på något ställe ut mot kanterna (konkavt). Dessutom hade vi fel uppgift på tjocklek, vi la 12mm (över Ebeco el-golvvärme), men skulle tydligen vara 15 mm (förklarar varför vi hade en tredje säck Kiilto DF med oss hem
.
Vi lär ju få flyta på en gång till, men frågan är om man vågar göra det själv denna gång. Vi är redan uppe i höjd med nuvarande tröskel, så vi lär få höja denna för att möta klinker också.
Vi lär ju få flyta på en gång till, men frågan är om man vågar göra det själv denna gång. Vi är redan uppe i höjd med nuvarande tröskel, så vi lär få höja denna för att möta klinker också.
Jag tror inte att 12mm istället för 15mm ställer till några problem, leverantör bör kunna svara på detta.
Att det diffar lite på golvet spelar mindre roll då detta kan tas upp med fix samt att ett wc-utrymme ändå inte har något golvbrunn så avrinningen är inget man behöver tänka på
Att det diffar lite på golvet spelar mindre roll då detta kan tas upp med fix samt att ett wc-utrymme ändå inte har något golvbrunn så avrinningen är inget man behöver tänka på
Ok, det var tillverkaren (Ebeco) som hade 15mm, sladden är 10mm, och givaren något tjockare, så är nog kanske lokalt lite mer där för jag såg till att täcka den också.
får helt enkelt blanda en sats till när jag laddat om, borde bli en halv säck, om två säckar gav 12mm + måtta med lasern. Är i höjd med tröskeln redan nu. får leva med det
.
får helt enkelt blanda en sats till när jag laddat om, borde bli en halv säck, om två säckar gav 12mm + måtta med lasern. Är i höjd med tröskeln redan nu. får leva med det
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fästa hörn av STORÅ loftsäng i taket – tips?
Möbelsnickeri -
Stora tråden om elnätsavgifter
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Elektrisk rullgardin stora fönsterpartier
Inredning -
Hur stora ojämnheter innan isolering ovanpå platta?
Golv -
Hur ska man laga en platta med sprickor och stora ojämnheter?
Grund & Markarbeten