2 321 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Hur stora marginaler på ledningar?
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Jag var iofs lite upprörd över att våra uttag i föreningslokalen kunde brinna utan att säkringen löste.
När det gäller hempuleri så ser jag just det där med kopplingar som en av de farligare punkterna. Om man inte har någon kunskap eller erfarenhet av el, så kan det vara svårt att förstå hur varmt det kan bli i en glappkontakt.
När det gäller hempuleri så ser jag just det där med kopplingar som en av de farligare punkterna. Om man inte har någon kunskap eller erfarenhet av el, så kan det vara svårt att förstå hur varmt det kan bli i en glappkontakt.
Det var fabrikationsfel i plasten på ett antal 1000mil av de kablarna som gjorde att plasten smälte. Man kan stöta på det se det lite var stans, även där det inte är speciellt varmt.Glufsglufs skrev:
Och luktar illa...Det krävs ingen värme för det heller, de "kallflyter" (rinner)..."fyllningsmassan" var kemiskt instabilGlufsglufs skrev:
http://www.byggahus.se/forum/el/110200-slemmig-soerja-ur-ekk.html
Ah...så det var det som var orsaken, jag och några kollegor har funderat i många år över det där, speciellt när det var så genomgående på ett ställe men sen när flera olika kunder hade det på samma vis så började man ju misstänka något fabrikationsfel.PST skrev:
Klicka här för att svara