52 514 läst ·
206 svar
53k läst
206 svar
Hur stor tv skall man köpa?
Kollade HDTV sändning i helgen på grabbens 42" Pana Plasma, tennis, och bilen är knivskarp från 1,5m. Har inte kunnat se detta tidigare i hemmiljö.
Har nu börjar planerna att byta vår "gamla" 5åriga 37" Pana Plasma. Minst 55" blir det och vi har 2,5-3,5m och får väl leva med lite sämre upplösning på SD-sändningar tillsvidare och 37" åker upp i "biblioteksrummet". Kommer troligtvis välja plasma igen då vi har 3 soffor i U-formation och många LCD TV (vilket även LED är) har dålig "vinkelbild".
Har nu börjar planerna att byta vår "gamla" 5åriga 37" Pana Plasma. Minst 55" blir det och vi har 2,5-3,5m och får väl leva med lite sämre upplösning på SD-sändningar tillsvidare och 37" åker upp i "biblioteksrummet". Kommer troligtvis välja plasma igen då vi har 3 soffor i U-formation och många LCD TV (vilket även LED är) har dålig "vinkelbild".
Tycker man om plasma ska man passa på och köpa en nu så länge de tillverkas. Ersättarna blir lite längre fram LCD som är gjorda med tekniker för att likna plasma "upplevelsen". Det är en övergång i några år innan andra själv emitterande tekniker tar över efter glappet
Plasma är väldigt trevliga i perspektivet mjuk flytande bild och bra på sport.
Tyvärr ser jag ett flimmer ifrån plasma som påminner om gamla monitorer.
Därmed får det nog bli en LCD för mig (var en G20 modell jag tittade på)
Tyvärr ser jag ett flimmer ifrån plasma som påminner om gamla monitorer.
Därmed får det nog bli en LCD för mig (var en G20 modell jag tittade på)
hej... jag satte upp min 50" i sovrummet precis nu.
den sitter 3 m upp i lúften på en snedvägg.
90 grader ner mot huvudkudden som blir ett avstånd på 4 m exakt....
helt ok i sovrummet....
vill jag se på större går jag ner till biorummet på 40m2 å har då en bild på 140" på sitt avståndet 6,8m....
alla tycker olika, bryr sig inte så mycket vad för tv, tum m.m man har.... bara man kan se lite nyheter m.m...
själv e jag en livsnjutare å lever nu å köper det jag har råd me å har det bra.
mvh estwing
den sitter 3 m upp i lúften på en snedvägg.
90 grader ner mot huvudkudden som blir ett avstånd på 4 m exakt....
helt ok i sovrummet....
vill jag se på större går jag ner till biorummet på 40m2 å har då en bild på 140" på sitt avståndet 6,8m....
alla tycker olika, bryr sig inte så mycket vad för tv, tum m.m man har.... bara man kan se lite nyheter m.m...
själv e jag en livsnjutare å lever nu å köper det jag har råd me å har det bra.
mvh estwing
Redigerat av moderator:
vill man ha en strömsnål TV
ska man kolla på philips econova 42tum en ny som knappt kommit till sverige än.
den drar 40w som minst....
kostar 15 tusen i sverige...är lätt att köpa i tyskland 10 tusen där..
lätt att tjäna 5 tusen där..d^_^b
ska man kolla på philips econova 42tum en ny som knappt kommit till sverige än.
den drar 40w som minst....
kostar 15 tusen i sverige...är lätt att köpa i tyskland 10 tusen där..
lätt att tjäna 5 tusen där..d^_^b
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Vi köpte en Sony KDL52EX700 i söndags. Idag har jag skruvat upp en ny antenn på taket. Det blev en så kallad marinantenn. Tittar nu på DR HD. Sjukt bra kvalitet. Helt i klass med Bluray. Jag är jättenöjd.mats_o skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Jag läste om DVB-T2 i senaste numret av Hemmabiotidningen innan vi köpte den nya tvn. Problemet är att det inte verkar finnas så många tv:apparater med DVB-T2 ute i handeln ännu. Och att de som eventuellt finns kostar därefter.Nimajneb skrev:
Pinsamt dyrt.. Box lär ju vara billigarePer Eskilsson skrev:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=107#rparams=l=s60260089
Finns inte hellre några plasmor.
Kanske funkar att importera från UK eller FR dom har väl kört T2 att tag nu.
Just den som jag lurar på.Per Eskilsson skrev:
Är bilden okej på vanliga sändningar oxå?
Ehh jaha.När drar den 231w? När man kollar på färgglada barnprogram?Snurre skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg