Ingen tomt alls på tre sidor, dessutom grannen på en av de sidorna. På framsidan har vi en remsa på en meter. Lagom att ställa brevlåda och några cyklar på.DragonLady skrev:
Huset ligger mitt inne i stan, inklämt på gården innanför äldre lägenhetshus.
Vi köpte en privat tomt på Birka Strand utanför Östersund. Ytan är 1750 kvm och det passar oss perfekt. Tomten nedanför är lika stor så husen hamnar en bit ifrån varandra.Tänk att slippa se grannen stå naken i dennes kök (eller själv strutta runt naken utan att någon ser in). 
jarlh: Du MÅSTE publicera en bild på ditt hus! Vårt ställe som numera dessvärre har degraderats till fritidshus har 1100 m2 tomt varav det mesta är fd parkering. Inklämt i en liten fin by omgivet av väg samt grusplan på tre sidor och en granne mot ena kortsidan.
Hmm, nu har jag varken digitalkamera eller någonstans att publicera bilden. Men jag ska fundera om jag kan ha någon bild liggande på någon disk.eternit skrev:
För den delen så är huset inte så speciellt. Det är omgivningarna som är speciella.
Så här såg "min" korsning ut för 100 år sedan:

Och så här ser den ut nu:

Vår tomt är på 650 kvm. Hade gärna haft större men vi har köpt tomt i ett redan uppvuxet villaområde där tomter styckas av på löpande band, med resultatet att alla tomter blir ganska små.
Vi bor i Järfälla utanför Stockholm så större tomt hade vi säkert ändå inte haft råd med.
Vi bor i Järfälla utanför Stockholm så större tomt hade vi säkert ändå inte haft råd med.
Förutom Jarlhs 92 kvadratare verkar det vara väldigt stora tomter Ni har. Hur har Ni hittat dom? Är det utanför städerna? Allt jag annars sett här nere i skånes ligger mellan 400-800 kvadratmeter över 800 få anses som stort.
mvh plexi
mvh plexi
Vår tomt är 2312 kvm (efter att kommunen nu norpat en del för utbyggnad av VA). Stor nog, men vi önskade ändå den var större (mycket vill ha mer) 
Får väl lov att skryta lite med att det ligger 15 min från Stockholms central. Köpte tomten tack vare ett tips om utbyggnad av VA, innan det var dags, mao ruggigt billigt (relativt sett). Tomten är härligt kuperad och enda problemet är att vi inte kan enas om vilket hus vi vill bygga... :-/ Det är alltid något
Får väl lov att skryta lite med att det ligger 15 min från Stockholms central. Köpte tomten tack vare ett tips om utbyggnad av VA, innan det var dags, mao ruggigt billigt (relativt sett). Tomten är härligt kuperad och enda problemet är att vi inte kan enas om vilket hus vi vill bygga... :-/ Det är alltid något