1250 m2, räcker gott för oss :)

MVH//Christina.

En hörn tomt på 1065 kvm. En skogs sida så tomten kan "bli" lite större... ;D

Vår tomt ligger på landet vid en slingrande grusväg och med kossor och åkermark runt om. Därav klagomål från kommunen på att tomten är för liten, men de har ju trots allt godkänt avstyckningen en gång i tiden.

4800 kvm naturtomt nu, 1200 kvm den 2/5

6000 kvm på landet.

Strax utanför Göteborg.

Tror dock det är svårt att jämföra storlekar :-[ så beroende på hur tomtens utformning är. Berg, sluttning, natur, plan, sjötomt, etc.

Däremot verkar det som om kommunerna numera tycker 600 kvm är bra då vägar, VA, el, etc blir kostnadseffektivare för dom vid grupphusbebyggelse.

Nuvarande är 625 kvm, söderläge, lätt och enkel. Kommande, nyligen köpt, är 3 000 kvm, platt och söderläge, dock mycket gräs att klippa. På landet har vi ca 6 000 kvm med massor av gräs - men vi har en åkgräsklippare som tur är.

Vår är 3000 kvm, i nedkanten av en ekbacke, öppet landskap - längtar dit! :D

1780 kvadrat uppväxt trädgårdstomt i Stockholms län

1640 kvm

Husmyran skrev:
1895 kvm. Lite liten tycker jag,.

Ja det tycker jag oxå.... ;D ;D
Vår har rekordet då på 489kvm ??? :-[

DragonLady leder! Jäklar! Det är inte mkt att svänga sina lurviga på...

Själv har jag 1700 kvadrat. Alldeles för lite tycker jag, men det är bara skogstomter omkring mig så det stör inte så mkt.
(3 mil från gbg)

Jag har 4000 kvm i en mindre stad.

Tycker att det räcker alldeles utmärkt, i alla fall under sommaren då nästan allt är gräsmatta och ska klippas.

Vår tomt är på 956 kvm. Tycker att det är mer än tillräckligt.

1400m[sup]2[/sup] ute på landet + 300m[sup]2[/sup] arrenderad "vedbacke". Känns lite för litet. Med vårt specifika läge så skulle 1000m[sup]2[/sup] varit kanon.
Enligt mig så kan tomter på landet aldrig bli för stora, och om tomten mot förmodan skulle bli för stor så märker man det på att grannarna kallar din markplätt för gård istället för hus :)

581 kvm här. Duger fintfint!

Huset upptar 100 kvm och garage snart 40 kvm...

Så man har då 441 kvm att leka med ;)

MatildaSofia skrev:
Vår är 3000 kvm, i nedkanten av en ekbacke, öppet landskap - längtar dit!  :D
Åh, stackare... Jag bor vid foten av en ekbacke idag. Ska bli helt underbart att komma därifrån. Har aldrig varit med om jobbigare löv!!! Dessutom förmultnar dom nästan aldrig. :o
Nåväl, ni kanske får snällare ekar än vad vi har haft ???

Lycka till!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.