1250 m2, räcker gott för oss 
MVH//Christina.
MVH//Christina.
4800 kvm naturtomt nu, 1200 kvm den 2/5
6000 kvm på landet.
Strax utanför Göteborg.
Tror dock det är svårt att jämföra storlekar :-[ så beroende på hur tomtens utformning är. Berg, sluttning, natur, plan, sjötomt, etc.
Däremot verkar det som om kommunerna numera tycker 600 kvm är bra då vägar, VA, el, etc blir kostnadseffektivare för dom vid grupphusbebyggelse.
6000 kvm på landet.
Strax utanför Göteborg.
Tror dock det är svårt att jämföra storlekar :-[ så beroende på hur tomtens utformning är. Berg, sluttning, natur, plan, sjötomt, etc.
Däremot verkar det som om kommunerna numera tycker 600 kvm är bra då vägar, VA, el, etc blir kostnadseffektivare för dom vid grupphusbebyggelse.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Nuvarande är 625 kvm, söderläge, lätt och enkel. Kommande, nyligen köpt, är 3 000 kvm, platt och söderläge, dock mycket gräs att klippa. På landet har vi ca 6 000 kvm med massor av gräs - men vi har en åkgräsklippare som tur är.
Vår är 3000 kvm, i nedkanten av en ekbacke, öppet landskap - längtar dit! 
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
1400m[sup]2[/sup] ute på landet + 300m[sup]2[/sup] arrenderad "vedbacke". Känns lite för litet. Med vårt specifika läge så skulle 1000m[sup]2[/sup] varit kanon.
Enligt mig så kan tomter på landet aldrig bli för stora, och om tomten mot förmodan skulle bli för stor så märker man det på att grannarna kallar din markplätt för gård istället för hus
Enligt mig så kan tomter på landet aldrig bli för stora, och om tomten mot förmodan skulle bli för stor så märker man det på att grannarna kallar din markplätt för gård istället för hus
Åh, stackare... Jag bor vid foten av en ekbacke idag. Ska bli helt underbart att komma därifrån. Har aldrig varit med om jobbigare löv!!! Dessutom förmultnar dom nästan aldrig.MatildaSofia skrev:
Nåväl, ni kanske får snällare ekar än vad vi har haft ???
Lycka till!