Hej i senaste råd &rön
bäst 74päng metabo sbe1010 plus 3400 kr betong (50mm djupt 12mm borr) 5,0sec
72 poäng aeg sb2e 750 super toque 1900 kr 10,4 sec
71 poäng bosch psb 650ra 900 kr 8,4 sec
suma sumarum köp boschen enligt dom bra köp

Måste bara kommentera Meec:en. Jag köpte en sådan för att slippa kånga borrmaskiner mellan hem och fritidshus.
Den funkar ok - men det är en billig modell.
Tex har jag behövt använda polygrip mer än en gång för att lossa chucken.
/K

Personligen köper jag inget mer från Mecc/Bruksbo/Biltema, det är helt enkelt för sopigt säger mina erfarenheter.

Visst det är billigt, men hur kul är det när man står en söndagseftermiddag och har nån timmes jobb kvar och det rasar...

Jag lägger hellre nån hundralapp till på steget upp, typ Ferm och får nått som är lite vettigt.

Får tillägga att jag har verktyg från Hilti och Festool, likväl som Mecc och Biltema.

ikeahantverkaren skrev:
jag visste inte att man kunde bila ur klinker med en slagborrmaskin....jag menar att jämföra päron och äpple alltså slagborrmaskin för 299kr eller borrhammare med sds chuck..en slagborrmaskin har ju bara en roterande funktion.Sedan kommer vi ju till andrahandsvärdet och det är lika med noll på lågprismaskinerna medans hilti står sig år efter år.
jag är en bängruta, solklart är det borrhammare med sds chuck jag pratar om...

och håller med dig fullständigt på punkten att Hilti'n kommer stå sig år efter år, den reparerar man ju dessutom (vilket blir bättre för miljön än att massproducera skit)

robsarve skrev:
Personligen köper jag inget mer från Mecc/Bruksbo/Biltema, det är helt enkelt för sopigt säger mina erfarenheter.

Visst det är billigt, men hur kul är det när man står en söndagseftermiddag och har nån timmes jobb kvar och det rasar...

Jag lägger hellre nån hundralapp till på steget upp, typ Ferm och får nått som är lite vettigt.

Får tillägga att jag har verktyg från Hilti och Festool, likväl som Mecc och Biltema.
Om jag köper en på biltema hur stor skillnad är det egentligen mot tex bd för 299 den känns lika plastig den.
Självklart är allt relativt om jag skall bygga ett hus så köper jag ordentliga grejer.
Men jag kunde inte så mycket om verktyg och jag skulle bara ha upp ett uttag så det vart den här i farten, jag har fått upp tavlorna uttaget en hylla slipat rost, om den dör om ett år så uppgraderar jag till en bättre som jag räknar med att den håller i 15 år minst.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.