Hjälp! Hur stänger jag av vattnet i mitt badrum när rören från väggen ser ut enligt bilden? Jag kan stänga av allt vatten i huset i badrummet, men vi ska riva ut badrummet och det vore ju praktiskt att kunna ha vatten till övriga huset, men samtidigt kunna riva ut handfat, dusch och toalett utan att orsaka vattenläcka… Har inga ballofixer på rören.
Ska man kapa rören på något sätt och sedan sätta över något? Eller hur gör man? 🙈 Får såklart ta in rörmokare om det behövs, men vore skönt att slippa för just detta.
Ska man kapa rören på något sätt och sedan sätta över något? Eller hur gör man? 🙈 Får såklart ta in rörmokare om det behövs, men vore skönt att slippa för just detta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Som @TheGame säger, enklaste, om du inte ska röja precis där rören går ut, eller river försiktigt just runt dem, är att dra loss klämringen för rören som går åt höger och ersätta röret med en plugg.
Nu ser jag inte exakt vilka kopplingar du har, men jag tycker mig se VA ingjutet på dem, och det ser ut som 15mm rör. Om det är så så är det två https://www.vatette.se/produkter/kopplingar/klamringskoppling/product/fg0603716/plugg-dy15 som du behöver
Nu ser jag inte exakt vilka kopplingar du har, men jag tycker mig se VA ingjutet på dem, och det ser ut som 15mm rör. Om det är så så är det två https://www.vatette.se/produkter/kopplingar/klamringskoppling/product/fg0603716/plugg-dy15 som du behöver
Tack! Vi river det vi klarar av själva, så får proffsen ta över där vi misslyckas/inte vill peta för mycket. Ska kolla på koppling!J JSten skrev:Som @TheGame säger, enklaste, om du inte ska röja precis där rören går ut, eller river försiktigt just runt dem, är att dra loss klämringen för rören som går åt höger och ersätta röret med en plugg.
Nu ser jag inte exakt vilka kopplingar du har, men jag tycker mig se VA ingjutet på dem, och det ser ut som 15mm rör. Om det är så så är det två [länk] som du behöver
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
Ska man byta ytskikt och göra det korrekt så kanske man måste kapa på nåt vis på andra sidan ändå...........Proppar man bara det man ser där så sitter väggbricka och det kvar där ändå.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Koppla ur blandare, osäker på hur jag stänger av vattnet
Vatten & Avlopp -
Hur stänger jag vattnet till cirkulationspump?
Fjärrvärme & Gas -
Eget Vatten ,Vattnet pulserar i tappning
Vatten & Avlopp -
Varför rinner varmvattnet in till set kalla?
Vatten & Avlopp -
Kärchet 4.81 pulserar. Vattnet? (film)
Verktyg & Maskiner