Jag försöker att hjälpa min syster att ställa in hennes astrour, Hager EE180 efter ett strömavbrott. Det finns en bruksanvisning, men den är så otydlig och svårbegriplig att jag inte klarar av det.
Uret står nu i läget enl. bilden, och utebelysningen lyser konstant. Tidigare blinkade "On" och en hand. När det är i ordning tror hon att "auto" och "astro" ska visas, men vi kommer inte dit. Hur gör man?
Digitalt termostatgränssnitt med LCD-display visar temperatur och tid, monterat på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta borde hjälpa dig😊 Brukar vara bäst att fabriksåterställa uret före du försöker ställa in det.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Googla efter en bruksanvisning

Om kopplingsuret har tappat inställningarna efter ett strömavbrott har det inbyggda batteriet för att hålla minnet vid strömavbrott troligtvis gått sönder, och då är det bättre att montera ett nytt ur, annars kommer du få samma problem igen vid nästa strömavbrott.

• Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Googla efter en bruksanvisning
Som jag skrev så har jag en bruksanvisning, men dessvärre rörig och obegriplig.

Tack , @Zebbr, nu förstår jag bättre.

Jag läser att man kan byta backupbatteriet från baksidan, hur lossar man bäst uret från DIN-skenan? Jag är inte så van vid så nya grejor.

Mitt på uret på undersidan har du el "läpp" med ett spår i, sätt en liten mejsel i hålet och pressa "hålet" neråt så släpper "läppen" från dinskenan

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
OK, tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.