Jag har ett problem med vatten till ladugården. Jag har kommunalt vatten till mitt hus, ser vart inkommande vatten ledning är samt vart avstängningskran vid tomtgräns sitter, det har jag fått fram av ritningar. Jag har en vattenkran ute i ladugården som jag inte riktigt vågar använda, jag provade att skruva på vattnet men trodde aldrig att jag skulle kunna stänga av det och efter det så har jag låtit den vara, Mitt problem är att jag inte törs använda kranen pga läckage samt att jag måste hålla värme där på vintern så att det inte fryser. Jag hittar ingen avstängningskran, (förra ägaren påstår att det inte finns nån) jag vet inte vart det är inkopplat från men det ser inte ut som att det kommer inifrån huset i allafall. Nu undrar jag hur man kan söka fram vattenledningen och sen lokalisera vart den tar vägen. Det kan ju vara så att det är nån gammal källa med självtryck, eller kanske kopplat in nånstans på ledningen upp till mitt hus???? Jag vill bara plugga ledningen så jag slipper bry mig....nån som har en bra ide på hur jag kan göra

2 st Koppartrådar som är böjda som ett L fungerar för det mesta , håll dom ifrån varandra i en vilande position i handen . När dom rör sig motvarandra har du en ledning under dig , kan även vara en el ledning mm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.