Föreningen har anlitat firma som slipade bort gammal golvfärg, betongrent, i källarens gångar(källaren ligger under mark med viss fuktighet i golvet).
Av någon anledning är det inte flytspacklat, utan handspacklat, detta eftersom jag kan se "ryggar" överallt efter spackelspade. (Jag var inte inblandad i denna renovering eller uppköp)
Kanske inte flytspacklat för att:
1) blir knepigt med alla förråd o dess dörrar(?)
2) typen av spackel inte finns i lättflytande form(?)
Det verkar inte vara vanligt spackel utan en mer hårt variant, som jag skulle beskriva som härdad pigmenterad kåda - kanske någon form av Epoxy? Epoxy kanske för att skydda bättre mot det fuktiga golvet? ...då färg alltid släpper hos oss, på sina ställen.
Men, kan man inte förvänta sig bättre finnish eller är detta vad man kan åstadkomma? Estetiskt bryr mig inte men jag tror det blir svårare hålla rent när städerskan ska sopa o sen våttorka golven.
(Dessa golv blir snabbt skitiga då folk går där med skor o tar med sig snö o grus under skorna.)
Kanske svårt se ordentligt på bilderna.
Av någon anledning är det inte flytspacklat, utan handspacklat, detta eftersom jag kan se "ryggar" överallt efter spackelspade. (Jag var inte inblandad i denna renovering eller uppköp)
Kanske inte flytspacklat för att:
1) blir knepigt med alla förråd o dess dörrar(?)
2) typen av spackel inte finns i lättflytande form(?)
Det verkar inte vara vanligt spackel utan en mer hårt variant, som jag skulle beskriva som härdad pigmenterad kåda - kanske någon form av Epoxy? Epoxy kanske för att skydda bättre mot det fuktiga golvet? ...då färg alltid släpper hos oss, på sina ställen.
Men, kan man inte förvänta sig bättre finnish eller är detta vad man kan åstadkomma? Estetiskt bryr mig inte men jag tror det blir svårare hålla rent när städerskan ska sopa o sen våttorka golven.
(Dessa golv blir snabbt skitiga då folk går där med skor o tar med sig snö o grus under skorna.)
Kanske svårt se ordentligt på bilderna.
T TheGame skrev:
Nej det är inte dåligt underarbete. De ojämnheter i bild är ju från den massa man spacklat på betonggolvet. Tydligt att det är spår efter speckelspadarna.T TheGame skrev:
Det finns flytspackel som blir hårt nog för att bilda slityta. Brukar kallas för industrispackel.A AG A skrev:
Det jag använde blev dock inte blankt.
/Höghus
Klicka här för att svara