Värt med gerad granitkeramik runt fönster i badrum?

• Nej, kör på snygg list

2 Röster 25,0%
  • Ja gera och betala minst 6000 kr extra

6 Röster 75,0%
  • Antal röster
    8
  • Denna omröstning kommer att stängas: .
Ett stort fönster ca 110*130 i badrummet. Valet står mellan
kakellist i färg typ Genesin Sandstone
Gerade plattor runt om, extra arbetskostnad ca 1 dags jobb för 1-2 personer. Pris minst 6000 kr extra.

Är det värt det?
Fönstret är placerat bredvid handfat och kommod och kommer användas för avlastning och lägga värmetyg på, vid hårstyling

Ett ytterligare alternativ är ju att visa änden på plattan också

Gerat blir mycket snyggare. Gäller dock att plattsättaren klarar av det - långt ifrån alla som gör det.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Han verkar vara bra på sin sak en så länge. Vet vad han pratar om i alla fall.

K Karriärmamman skrev:
Gerade plattor runt om, extra arbetskostnad ca 1 dags jobb för 1-2 personer. Pris minst 6000 kr extra.

Är det värt det?
Fönstret är placerat bredvid handfat och kommod och kommer användas för avlastning och lägga värmetyg på, vid hårstyling
Bilder på hur det upplevs på plats underlättar för att få vettiga svar.

K Karriärmamman skrev:

Är det värt det?
Har ingen bättre bild än denna 1786533141171.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönstersmyg på ca 10-12 cm djup och det är kanten som skapas utåt som jag funderar över.

• Gilla
Frerider
  • Laddar…
Tycker att i ditt fall blir smygen viktig då den är så synlig varje gång man använder badrummet, så jag hade alla dagar gått på gerade hörn får att få pricken över Iet.

Frerider Frerider skrev:
Tycker att i ditt fall blir smygen viktig då den är så synlig varje gång man använder badrummet, så jag hade alla dagar gått på gerade hörn får att få pricken över Iet.
finns risk att man slår sönder hörnen?

K Karriärmamman skrev:
Naturligtvis.

Det blir faktiskt riktigt snyggt med hörnlister också. Sedan undrar jag hur långsamt de tänker jobba. En hel dag extra för kanske två personer. 16 h! Kan varna för att de är lite osäkra och vill att du betalar deras skolgång i konsten att ställa in kapen på 45 grader.

K Karriärmamman skrev:
Inte om du borstar tänder och tvättar händerna vid handfatet.
Ja det är jätte pilligt att gera klinkers.

Intet Intet skrev:
Naturligtvis.

Det blir faktiskt riktigt snyggt med hörnlister också. Sedan undrar jag hur långsamt de tänker jobba. En hel dag extra för kanske två personer. 16 h! Kan varna för att de är lite osäkra och vill att du betalar deras skolgång i konsten att ställa in kapen på 45 grader.
Jag har också funderat över det. List är billigare och mer hållbart. Vi använder fönstersmygen till alt möjligt, allt från att trädgårdsredskap medan man tvättar sig till att en en blomma där.

Visa era fönsterlösningar med granitkeramik!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.