92 läst ·
3 svar
92 läst
3 svar
Badrumsfläkt sommarstuga
Hej, har tänkt att sätta in en badrumsfläkt i badrummet i sommarstugan, blir väldigt fuktigt där efter man duschat, har fönstret typ konstant öppet (sommartid) men det räcker inte… har köpt en fläkt (med fuktsensor, timer etc) och ska nu borra hål i väggen och sätta in den, men verkar vara lite krångligt med just tätningen iom att jag bryter tätskiktet. Det är våtrumstapet, vet ej märke/fabrikat. Någon som kan ge tips på hur jag som bäst tätar runt hålet/fläkten?
Har tänkt att sätta fläkten till vänster över fönstret. Duschen är bredvid tvättmaskinen, ska sätta upp ett överskåp över tvättmaskinen så fläkten får därför hamna bredvid det.
Har tänkt att sätta fläkten till vänster över fönstret. Duschen är bredvid tvättmaskinen, ska sätta upp ett överskåp över tvättmaskinen så fläkten får därför hamna bredvid det.
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Kör på det.S sarah.a skrev:Hej, har tänkt att sätta in en badrumsfläkt i badrummet i sommarstugan, blir väldigt fuktigt där efter man duschat, har fönstret typ konstant öppet (sommartid) men det räcker inte… har köpt en fläkt (med fuktsensor, timer etc) och ska nu borra hål i väggen och sätta in den, men verkar vara lite krångligt med just tätningen iom att jag bryter tätskiktet. Det är våtrumstapet, vet ej märke/fabrikat. Någon som kan ge tips på hur jag som bäst tätar runt hålet/fläkten?
Kolla bara var du har reglarna så att det inte ställer till det.
Tätskiktet är ingenting att bry sig om i den arean du tänker montera fläkten.
Tack! Har kollat på panelen där den är spikad från utsidan, där borde ju reglarna vara så förhoppningsvis träffar jag inte dom! 😝🙈Hannuse skrev:
Om du är rädd för vattenstänk och det inte kommit med någon tätning kan du sätta en mjukfog runt öppningen mellan innerdel och vägg. Men kolla monteringsanvisning för den du köpt, har du köpt en badrumsfläkt lär det stå där om tätning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden