Jag har ett gammalt fint skrivbord som nu börjar bli lite slitet just där min musarm ligger (se mörka partiet vid bordskanten). Har ni något tips på hur jag kan skydda ytan just där så att det inte blir värre? Borde jag dra på någon sorts lack? Eller skadar det mer än slitaget från armen? En bit tejp som inte fäster permanent? Bordet är i teak, och det är nog lackat för länge sedan. Visst, jag kan ha datorn någon annanstans. Men helst vill jag använda bordet och jag vill inte heller skaffa någon annan sorts mus.

• bord.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle tippa på att det är gamla hudavlagringar och smuts som sitter på bordet. Testa att dra med nageln så borde det lossna.

Nej, det är slitage/missfärgning.

Tror inte du kan laga lacken på ett snyggt sätt utan du bör nog slipa ner till trärent och lägga på ett par lager ny slitstark polyuretanlack men det blir ju ett ganska stort projekt. Det enklaste vore nog att köpa ett skrivbordsunderlägg i plast eller läder som du har tangentbord och musmattan på. Typ som dessa (fast billigare kanske):
http://www.mabeskinnfasoner.u.se/skriv.htm

B
finns skrivbord underlägg från ikea med viken kant, svarta passar bra till skivan

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.