Jag har ett gammalt fint skrivbord som nu börjar bli lite slitet just där min musarm ligger (se mörka partiet vid bordskanten). Har ni något tips på hur jag kan skydda ytan just där så att det inte blir värre? Borde jag dra på någon sorts lack? Eller skadar det mer än slitaget från armen? En bit tejp som inte fäster permanent? Bordet är i teak, och det är nog lackat för länge sedan. Visst, jag kan ha datorn någon annanstans. Men helst vill jag använda bordet och jag vill inte heller skaffa någon annan sorts mus.
Tror inte du kan laga lacken på ett snyggt sätt utan du bör nog slipa ner till trärent och lägga på ett par lager ny slitstark polyuretanlack men det blir ju ett ganska stort projekt. Det enklaste vore nog att köpa ett skrivbordsunderlägg i plast eller läder som du har tangentbord och musmattan på. Typ som dessa (fast billigare kanske):
http://www.mabeskinnfasoner.u.se/skriv.htm
http://www.mabeskinnfasoner.u.se/skriv.htm
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
