Jag undrar om det finns något tunnare alternativ till hörn om man vill skydda gips hörn från stötar. Tycker att hörnprofiler blir för tjocka.

//Mala
 
pratar du nu om sånna profiler du spacklar in eller? Tunnare än så är svårt att få tag i..
 
zankan skrev:
pratar du nu om sånna profiler du spacklar in eller? Tunnare än så är svårt att få tag i..
Ja, typ. Misstänkte att det skulle vara svårt.
 
Swe_Mala skrev:
Jag undrar om det finns något tunnare alternativ till hörn om man vill skydda gips hörn från stötar. Tycker att hörnprofiler blir för tjocka.

//Mala
Definiera tjocka. Stålet är max 0,5mm tjockt. Utbuktningen precis på hörnet är något mer men nödvändig för att lägga på någon millimeter spackel.

Om du tycker det är för tjock kan du ju göra ett urtag i gipsen och försänka.

Edit: Stavfel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.