Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Har gjutit ett litet trappsteg till garaget men jag fick inte till ytan utan det ser ut som räven!
Jag har skurat endel puts innan och det har gått ganska bra när man fått in tekniken men i betongen drar jag bara upp stenen med putsbrädet, det gick lite bättre med kanitzen men inte bra.
Betongen är blandad 1 på 3 med 0-8 grus
Jag var inte ute efter en stålad yta då det är en trappa som jag vill ha lite grepp i.
Är det svårare att skura betong eller har jag bara tappat allt vad teknik heter?
När det såg ut såhär fick jag släppa det för att inte riva upp nya större stenar och göra det värre
Jag har skurat endel puts innan och det har gått ganska bra när man fått in tekniken men i betongen drar jag bara upp stenen med putsbrädet, det gick lite bättre med kanitzen men inte bra.
Betongen är blandad 1 på 3 med 0-8 grus
Jag var inte ute efter en stålad yta då det är en trappa som jag vill ha lite grepp i.
Är det svårare att skura betong eller har jag bara tappat allt vad teknik heter?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När det såg ut såhär fick jag släppa det för att inte riva upp nya större stenar och göra det värre
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Bilden är tagen 9h efter, vattnar den lite försiktigt nu.
Nu i efterhand funderar jag på om det varit en bättre metod att ståla och efter det rivit lite mönster för grepp kanske?
Eller så var betongen ännu för sur och jag vågade inte jobba mer när jag fått igen de värsta spåren
Nu i efterhand funderar jag på om det varit en bättre metod att ståla och efter det rivit lite mönster för grepp kanske?
Eller så var betongen ännu för sur och jag vågade inte jobba mer när jag fått igen de värsta spåren
Klicka här för att svara