Hej, som titel säger så lyckas jag inte skru a ner värmen på min handdukstork som är skållhet vilken känns lite onödigt i nuvarande väder.
Har försökt skruva vredet mot minus men den sitter som berget. Provade därför att skruva av vredet. Kan jag använda en skiftnyckel för att skruva på muttern och få ner temperaturen, eller behöver jag ringa in någon?
Har försökt skruva vredet mot minus men den sitter som berget. Provade därför att skruva av vredet. Kan jag använda en skiftnyckel för att skruva på muttern och få ner temperaturen, eller behöver jag ringa in någon?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Lägenhet?
Eftersom den är varm nu misstänker jag att den är kopplad på VVC:n (varmvattnet) och då går den inte att stänga av (man får inte stänga av den) men en liten tröst är kanske att trots att den känns varm så ger den rätt lite värme.
Eftersom den är varm nu misstänker jag att den är kopplad på VVC:n (varmvattnet) och då går den inte att stänga av (man får inte stänga av den) men en liten tröst är kanske att trots att den känns varm så ger den rätt lite värme.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
Bör kanske tilläggas att om den är kopplad på varmvattencirkulationen (får inte nyinstalleras numera), så finns risk för legionella. (Dödlig lungsjukdom), om vattnet blir svalt eller ljummet i torken, det vattnet kommer förr eller senare ut i någons dusch.
Klicka här för att svara