Ska lägga tillbaka trädäck på kortsidan av huset och det ska då sitta ihop med ett annat trädäck som redan finns, se bilder. Det fanns ett trädäck där på kortsidan innan som var lägre men var tvungen att ta bort det för grävning av nytt avlopp. Så nu ska det alltså byggas dit igen... men jag vill ha det i samma höjd och funderar, hur skarvar man snyggast ihop två trädäck? Tacksam för tips!

Nåt som troligtvis kommer att hända är att det nya däcket kommer att sjunka lite medans det gamla däcket som har legat där i ca 10 år inte rör sig mer... tror jag ;0)

Det enda jag kan komma på är att lägga en bräda platt på undersidan och skruva ihop ändarna på bägge trädäcken, men det blir ju inte så snyggt.

• Byggplats med grus, verktyg, skottkärra och påbörjad träram utanför tegelhus och träveranda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tegelhus med veranda under konstruktion, trädgård, grönt gräs, trädgårdsverktyg och material på marken.
    Skapa konto
  • Trädäck under konstruktion vid hus, trappsteg omonterade, verktyg synliga, grönska i bakgrunden, soligt väder.
    Skapa konto
  • Enkel skiss av två horisontella brädor med en spricka och en bit utstickande.
    Skapa konto
Skarv mellan två trädäck byggda vid olika tidpunkt där äldsta frisen blir en skiljebräda.
Träaltan med diagonal bräda, väderbitna plank, stolpe, löv, utomhus.
Skapa konto

Utomhustrappa av trä, gräsmatta i bakgrunden, lekplatsdelar, suddig, dagsljus.
Skapa konto

• Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.