Hej forumet!

Vi håller på att renovera vårt badrum och hantverkarna monterade igår våtrumsmattan på väggen. Det jag blev lite fundersam till var hur mattan ansluter mot fördelarskåpet. Jag hade tyvärr inte möjlighet att kontrollera detta när hantverkarna var här så jag har inte haft möjlighet att fråga.

Mattan är inte nervikt mot fördelarskåpet utan är skuren kant i kant med våtrumsskivan så jag förstår inte hur det skall bli tätt mellan skåpet och mattan? Har försökt hitta exempel på hur det bör se ut men hittar inga för just våtrumsmatta. Ska prata med byggledaren på måndag men vill försöka skaffa mig lite mer kött på benen innan. Jag trodde att fördelarskåpet skulle monteras i liv med väggen och att mattan limmades mot skåpet.

Våtrumsmatta skuren kant i kant runt fördelarskåp på badrumsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fördelarskåpet är av modell Uponor Aqua Plus M7
Våtrumsmatta skuren kant i kant med fördelarskåp intill vägg under renovering.
Skapa konto

Mattan är skuren kant i kant med våtrumsskivan
Våtrumsmatta skuren vid fördelarskåp och våtrumsskiva utan överlappning.
Skapa konto

• Våtrumsmatta skuren kant i kant med väggen vid öppet fördelarskåp i renoverat badrum.
    Skapa konto
Brukar se ut så där.. kommer en ram som täcker hålet
Skåpet lär ju sitta en bit från duschen?

Duschen ska sitta precis runt hörnet vid fördelarskåpet.
Hörn av ett rum med installatörsutrymme för vatten och avlopp vid väggen, plats för dusch markerad.
Skapa konto

Helt normalt, att vika in mot skåpet är förmycke pill och nog inte värt besväret.

M
Av ren nyfikenhet - vad gör man med skvallerröret sen? Bockar man det nedåt eller ska det så rätt ut sådär?

T
M Marcussjogren skrev:
Av ren nyfikenhet - vad gör man med skvallerröret sen? Bockar man det nedåt eller ska det så rätt ut sådär?
Naturligtvis så skär man av det längs med väggen och sedan sätter man dit följande produkt:

5337_1.jpg

https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-utloppsbricka-vit/

• Gilla
fixarpelle och 1 till
  • Laddar…
M
T tank77 skrev:
Naturligtvis så skär man av det längs med väggen och sedan sätter man dit följande produkt:

[bild]

[länk]
Ja jag misstänkte också att det fanns en snygg lösning, kände bara inte till den :D

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.