Hej
Vi ska dra avloppet från kök o tvättstuga till 3-kammar brunnen och funderar på hur vi ska koppla in det i det befintliga avloppet. Om vi ska använda oss av dessa muffar "Fernco" eller om det finns smartare lösningar?
Hoppas ni ser vad jag menar på bilden
Bild 1: Ska vi använda till kök o tvättstuga och vi har ingen aning om vilken dimmension vi ska använda 50 eller 75 kanske?
Bild 2. Kommer framöver leda till en toalett som ska byggas, har för mig att man ska ha 110 då
men vill göra klart en anslutning nu satt det finns när det väl är dax.
Går det bra att kapa upp avloppsröret med vanlig kapskiva?
Tacksam för svar
MVH/ Jonsson o Dahl.....snart bara Dahl
:eek:
Vi ska dra avloppet från kök o tvättstuga till 3-kammar brunnen och funderar på hur vi ska koppla in det i det befintliga avloppet. Om vi ska använda oss av dessa muffar "Fernco" eller om det finns smartare lösningar?
Hoppas ni ser vad jag menar på bilden
Bild 1: Ska vi använda till kök o tvättstuga och vi har ingen aning om vilken dimmension vi ska använda 50 eller 75 kanske?
Bild 2. Kommer framöver leda till en toalett som ska byggas, har för mig att man ska ha 110 då
Går det bra att kapa upp avloppsröret med vanlig kapskiva?
Tacksam för svar
MVH/ Jonsson o Dahl.....snart bara Dahl
Klicka här för att svara
