934 läst ·
2 svar
934 läst
2 svar
Hur ska väggen reglas?
Hej! Hoppas på klok input från några kunniga människor.
Vi ska regla ut en vägg i samband med en köksrenovering för att dölja varmvattenrör och dra el i väggen. Tanken är 45x45 mm reglar, 12 mm plywood, gips. Ytan som ska reglas ut är ca 4 meter, men efter 2,5 meter finns ett fönster. Vad skulle ni rekommendera för regelavstånd? Väggen ska inte isoleras. Förstår att regelavståndet beror på vilken bredd man väljer på plywoodskivan, men finns det något egenvärde i att sätta reglarna tätare när det är en ganska kort bit som ska reglas ut?
Bänkskåp och något enstaka hyllplan ska sättas upp sedan, men inga väggskåp är planerade på den väggen.
Vi ska regla ut en vägg i samband med en köksrenovering för att dölja varmvattenrör och dra el i väggen. Tanken är 45x45 mm reglar, 12 mm plywood, gips. Ytan som ska reglas ut är ca 4 meter, men efter 2,5 meter finns ett fönster. Vad skulle ni rekommendera för regelavstånd? Väggen ska inte isoleras. Förstår att regelavståndet beror på vilken bredd man väljer på plywoodskivan, men finns det något egenvärde i att sätta reglarna tätare när det är en ganska kort bit som ska reglas ut?
Bänkskåp och något enstaka hyllplan ska sättas upp sedan, men inga väggskåp är planerade på den väggen.
Ja, man gör väl det.Bo arnold skrev:
Fönstret kom förresten 2 meter in på väggen, så då blir det bara tre reglar på den biten innan fönstret. Tänkte om det fanns ett egenvärde i att sätta dem lite tätare då för att det inte skulle bli för få reglar?
Klicka här för att svara