10 872 läst ·
99 svar
11k läst
99 svar
Hur ska ni fira Jul i år?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
För att du är en del av det. Jag är inte direkt blyg med vad jag tycker om vår politiska ledning, men det ändrar inte att jag tycker att det är hedervärt att känna ett ansvar för det samhälle man lever i, och föraktansvärt att skita i det.T test1 skrev:
Nu kan du få sista ordet om du vill, för att fastna i meningslösa internetdiskussioner var inte del i julfirarplanen, även om själva firandet är över för min del.
nej självklart ska jag inte vaccinera mig. Är du helt blåst ? Ska jag riskera min egen hälsa för något som är totalt ofarligt för mig? Vaccinera veklingar fine, men låt oss andra vara.S swirve skrev:Fyfan för folk som test1 som inte fattar ett skit varför restriktioner finns. Det handlar inte om dig!! Du ska väl såklart inte vaccinera dig heller?!
On topic, då frun blivit sjukskriven från sitt jobb på sjukhuset fick vi fira jul tillsammans i familjen (fru och 3 barn 1-8 år). Skippade allt vad släkt heter, vi kan förhoppningsvis ses ett annat år
Kan säga att våren (första vågen), sommaren (försöker ta igen missade op) och hösten har tagit ut sin rätt och nu sa hennes kropp ifrån. Spår att en stor mängd vårdpersonal kommer säga upp sig eller bli sjukskrivna under våren...
När folk resonerar som test1 är det nog lika bra det..Men det kommer bli kaos.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 515 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 515 inlägg
Jag hoppas för guds skull att de som inte vaccinerar sig tappar sina rättigheter till samhällets support i alla led! Ställer inte du upp på samhället så ska fan inte vi ställa upp på dig!
Viruset är inte helt ofarligt för yngre personer. Även om man inte riskerar att dö i samma utsträckning som äldre, så har tusentals drabbas av div. obehagliga biverkningar av att ha smittats, bara i Sverige. Tror nog vaccinet har betydligt färre biverkningar än viruset i sig. Men jag tror och hoppas att du bara gillar att provocera lite, God JulT test1 skrev:
En liten OT fråga(tyckte det passade härT test1 skrev:
varför plockade du bort fotot(på dig?)i samband med denna sk diskussion,
En slump?
tack jag tar gärna sista ordet. Det är otroligt roligt att se er alla så emotionella. Att ingen tänkt tanken, kanske test1 har varit karantän i en veckla innan julfirandet för att han inte vill smitta sin släkt ? Kanske planerar han att vara det även en vecka framåt ? De är en sak och bry sig om sina nära men resterande ”Svenskar” är så dumma att ni förtjänar att smittas av Corona, dock önskar jag er som värst förkylningssymtom, elakare en så tänker jag inte va på självaste julafton.Nötegårdsgubben skrev:
För att du är en del av det. Jag är inte direkt blyg med vad jag tycker om vår politiska ledning, men det ändrar inte att jag tycker att det är hedervärt att känna ett ansvar för det samhälle man lever i, och föraktansvärt att skita i det.
Nötegårdsgubben skrev:
För att du är en del av det. Jag är inte direkt blyg med vad jag tycker om vår politiska ledning, men det ändrar inte att jag tycker att det är hedervärt att känna ett ansvar för det samhälle man lever i, och föraktansvärt att skita i det.
Nu kan du få sista ordet om du vill, för att fastna i meningslösa internetdiskussioner var inte del i julfirarplanen, även om själva firandet är över för min del.
T test1 skrev:nej självklart ska jag inte vaccinera mig. Är du helt blåst ? Ska jag riskera min egen hälsa för något som är totalt ofarligt för mig? Vaccinera veklingar fine, men låt oss andra vara.[/QUOTE
Jag tänkte ett tag att jag skulle svara på dina inlägg. Men nu känns det ju uppenbart att vi har ett troll här. Så jag gör som jag brukar i dessa dagar, håller mej på avstånd
tack för ditt trevliga svar. Du var faktiskt så trevlig så att jag nu nöjer mig med trollandet för denna gång, de var roligt så länge det varade. God jul på dig medBuford skrev:
Viruset är inte helt ofarligt för yngre personer. Även om man inte riskerar att dö i samma utsträckning som äldre, så har tusentals drabbas av div. obehagliga biverkningar av att ha smittats, bara i Sverige. Tror nog vaccinet har betydligt färre biverkningar än viruset i sig. Men jag tror och hoppas att du bara gillar att provocera lite, God Jul![]()
Vi var 13 personer, men firade med grillad korv med bröd utomhus med avstånd, handskar och handsprit.Keiller skrev:
Att 2020 blev ett märkligt år är ju bekant för de allra flesta. Likaså kommer årets julfirande att bli lite annorlunda för många svenskar.
Trådämnet är precis som rubriken är ställd. Hur ska ni fira jul i år? Vad ändrar ni på om ni nu ändrar sättet att fira?
Handsprit istället för glögg?
Munskydd på Tomten?
Julbuffén utspridd i hela huset för att kunna hålla avstånd?
Ensam, i karantän med en skål Mamma Scans köttbullar framför tv:n?
Åka runt till släkt och vänner och sprida både julglädje och eventuellt virus?
Eller är det rentav så att ingenting, förutom möjligtvis ett kärnvapenkrig, skulle få er att precis som vanligt fira något annat än en traditionsenlig jul med tjocka släkten, vänner och bekanta?
För egen del kommer vi att fira jul på samma sätt som vi gjort de senaste 20 åren. Hemma, med fru och barn, mycket god mat, en tupplur vid tretiden, sen fikar vi och öppnar julklapparna och på kvällen spelar vi något sällskapsspel medan man tar en julgrogg.
Enda skillnaden mot tidigare år är att de flesta julklapparna är inhandlade på nätet och hemlevererade samt att julmaten är införskaffad på tider där butikerna haft minimalt med kunder.